TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • st205 prosjekt

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #441689  av Skogs
 
Kjøpte nye dekk for 2 uker siden, etter ca 200 mil ser fremdekkene slik ut:
Bilde
Bakdekkene ser ikke slitt ut i det hele tatt...
 #441690  av Daniel_hoy
 
Ser ut som om forhjulsstillingen har blitt demontert og montert igjen uten at det er tatt 4 hjuls kontroll her.
At rattet ditt plutselig ble skjevt forsterker vel den teorien.
Så du må nok få justert alt før du kjøper nye dekk!
 #441693  av Skogs
 
Toyparts skiftet hele sulamitten fremme.. Burde de tatt hjulstillingen også da kanskje? Jeg skiftet fra 19" til 16" i etterkant, kan det være nok til å ha forårsaket dette?

Det er ikke bare på siden de er slitt, på det meste er spordybden 4mm. Bak er den 9mm. Håper ikke noe annet har blitt slitt ut på grunn av dette..
 #441699  av ArildM
 
4hjulskontroll, så blir det bra! :)
 #444784  av Skogs
 
Jeg har begynt å rydde litt opp i motorrommet nå, og det ser ut til at vakumslangene til dumpventilen, trykkmåleren og trykkregulatoren (Blitz SBCiD) ikke er koblet opp helt optimalt. Alt er koblet inn på sammen punkt via to T-splittere, og jeg mistenker at de kanskje påvirker hverandre litt på grunn av det. Trykkregulatoren er det viktigste, så jeg tenker å koblet den helt separat fra den andre.

Kan jeg bruke denne kilden? Trenger jeg et filter der?
7IdqrG6.jpg
7IdqrG6.jpg (74.96 kiB) Vist 2924 ganger
 #444944  av Skogs
 
Noen som kan anbefale et bra tuningfirma i hordaland med 4wd dyno.
Trenger fullmapping.
Sist redigert av Skogs den 15 sep 2014 13:22, redigert 1 gang totalt.
 #444946  av sleeper
 
Hvis du kommer til Porsgrunn så kan jeg ta den.. ( har tatt et par stykker av de der nå.. :wink: )
 #444949  av Skogs
 
sleeper skrev:Hvis du kommer til Porsgrunn så kan jeg ta den.. ( har tatt et par stykker av de der nå.. :wink: )
Du skal ikke se bort i fra at jeg gjør det.
http://www.6gc.net/forums/index.php?showtopic=93708

Hvilket prisområdet ligger vi i dersom alt er teknisk ok i utgangspunktet? Det er en EMU Ecumaster som står på nå.
Sist redigert av Skogs den 15 sep 2014 13:21, redigert 1 gang totalt.
 #444950  av sleeper
 
Hvis tenninga er synkronisert mellom mekanisk tenning og hva ecu vil ha, så må du ikke kjøre hardt med det mappet der.. da sier det mest sannsynlig PANG..

Er HELT på jordet det mappet der. ( Er faktisk mye bedre om du kjører med den tenningstabellen som er til orginal ecu.)
( men så lenge du holder deg under 0.4kg trykk så går det sikkert fint. )

Send meg en PM med komplett spec liste så tar vi det derfra.
 #444951  av Skogs
 
Jeg har kjørt forholdsvis hardt etter jeg fikk tilbake bilen fra mappingen, håper ikke det har forårsaket noe permanent skade. Bilen har blitt ganske tungstartet, men det er forhåpentligvis bare en innstilling i ecu-en som er litt feil. Med original ecu startet den så og si momentant, nå tar det gjerne 2-3 sekunder.
 #445118  av Skogs
 
Da var bilen mappet skikkelig i dyno. Og jeg må si at tallene ikke snakker for seg selv:P Bilen drar noe helt rått i forhold til standard ECU. Toppeffekten var muligens litt høyere på det opprinnelige mappet til verkstedet som installerte ecu'en, men tennpluggene viste tydelige tegn på tenningsbank. Alle pluggene var helt hvit med svarte prikker. Nå er den mappet trygt og stabilt.

Før var det et jevnt og greit drag opp til 5-6krpm. Jeg er ikke vant til mye effekt, og folket med tungt modifiserte biler her inne kommer sikkert til å le. Men i forhold til hva jeg er vant til, så går den helt bananas fra 3krpm hvor ladetrykket spretter opp, og bare fortsetter å dra hardere opp til turtalsperren. Skamgøy kjøretur over fjellet.

Maks effekt er 247hk og rundt 290NM på hjulene.(fra hukommelse, oppdaterer når jeg papirene forran meg). Til vanlig kjøring føles den som standard ecu, noe som er en stor fordel og i følge noen ikke mulig.

Jeg må gi en stor takk til Løberg Tuning. Veldig bra map og helt super pris.
 #445121  av Skogs
 
Her er resultatet. Jeg skulle gjerne sett original ecu på den dynoen, effekten har økt dramatisk. De oppgitte 242hk, kan det være på motoren?
Dyno.jpg
Dyno.jpg (473.11 kiB) Vist 2849 ganger
 #445122  av Skogs
 
Og der innså jeg hvorfor den føles så enormt mye sterkere. Over 300Nm på 3500rpm.
 #445126  av sleeper
 
Skogs skrev:Her er resultatet. Jeg skulle gjerne sett original ecu på den dynoen, effekten har økt dramatisk. De oppgitte 242hk, kan det være på motoren?
Dyno.jpg

Orginal effekt oppgitt fra fabrikant er motoreffekt hvor motoren blir testet i en motorbenk ( KUN motor) uten noe ting koblet til ( dynamo,servo,ac,vifter osv. )
Altså kun hva selve motoren produserer uten noen ting som trekker effekt.

( PS: husk at Rototest benkene er relativt strenge ( mellom 5-8% mindre en dynapack er vanlig. )