TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Motor døde plutselig - olje i tennplugger

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #440375  av Boratitanius
 
Var på vei hjem i går når motoren bare døde plutselig. Prøvde å starte igjen og det var null tenning. Tar så av tennpluggkablene og ser det er olje nedi ved tennpluggene. Det ser også ut som det er olje nedi fordi det var mye olje på hele pluggen når den ble skrudd ut. Motoren svetter også endel olje fra før, så jeg skulle til å skifte toppdekselpakningen. Er det nå denne som har tatt helt kveld? Må også ha nye plugger fordi de har jeg aldri byttet/null gnist nå iallefall. Noen som har vært borti dette før eller vet hva som har skjedd? Håååper virkelig det bare der denne pakningen. Ringte til Toyota i siste uke faktisk å hørte om pris, og de skulle ha ca. 1500 for jobben. (Det er 92 MR2 3S-GE)
 #440376  av lasse
 
Er nok toppdekselpakningen som har tatt skikkelig kvelden ja, du burde bytte pluggledninger også, er derfor bilen stoppet, oljen lager dårlig kontakt mellom plugg/pluggledning.
Har faktisk en helt ny toppdekselpakning liggende om du er intressert, mulig jeg har ett sett med greie pluggledninger også...
 #440377  av Boratitanius
 
lasse skrev:Er nok toppdekselpakningen som har tatt skikkelig kvelden ja, du burde bytte pluggledninger også, er derfor bilen stoppet, oljen lager dårlig kontakt mellom plugg/pluggledning.
Har faktisk en helt ny toppdekselpakning liggende om du er intressert, mulig jeg har ett sett med greie pluggledninger også...
Tror du pluggledningene også er blitt ødelagt? Nå er vel ikke toppdekselpakning det dyreste så det er vel like greit å bare kjøpe det av toyota?
 #440382  av lasse
 
Jeg ville ihvertfall byttet dem, men prøv ihvertfall å rengjøre dem skikkelig innvendig om du ikke vil ta den kostnaden, ellers vil du ha større sjans for dårlig gnist, tenningsfeil osv.