Side 1 av 1
Problemer med 2jz-gte, jdm
Legg innLagt inn:25 mar 2014 11:01
av olemoda
Har nettopp hatt oppstart på min 2jz som står i en banebil.
Har orginale turboer og orginal ecu.
Sliter litt med et par småting,,
Går høyt på tomgang, selv når den har blitt varm.
Når den er kald så dauer den litt før den ruser når man trykker på gasspedalen, samt at den begynner av og til å gå ujevnt på tomgang etter den har blitt ruset opp.
Er også en ujevn "hakkete" sugelyd fra luftfilteret.
Noen som har anelse om hva det kan være?
Har ikke oksygensensoren koblet til, kan det være årsak?
Re: Problemer med 2jz-gte, jdm
Legg innLagt inn:25 mar 2014 12:18
av jza80
Har du strøm til alt?
Tomgangsregulator feks?
Fort å glemme hvis den står i en annen bil en supra.
Re: Problemer med 2jz-gte, jdm
Legg innLagt inn:25 mar 2014 12:23
av olemoda
Vet faktisk ikke, har spenning til alt på ecu og ignitor som skal ha strøm.
Re: Problemer med 2jz-gte, jdm
Legg innLagt inn:25 mar 2014 13:12
av jza80
På supra ledningsnett er en egen kontakt for strøm til iacv og noe annet jeg ikke husker i farta.
vet ikke hvordan det er på aristo, som du sikkert har.
Re: Problemer med 2jz-gte, jdm
Legg innLagt inn:25 mar 2014 13:14
av olemoda
Jeg har aristo motor, men har byttet til supra manuell ledningsnett og ecu.
Det er en grå, en oransje og en hvit kontakt på ledningnettet ikke så langt ifra ec som går til ledningsnett i bilen, samt to svarte kontakter som sikkert går inn på en releboks i motorrommet orginalt i supra.
Re: Problemer med 2jz-gte, jdm
Legg innLagt inn:25 mar 2014 16:26
av jza80
Mener det er pin 2 eller 5 på den sorte kontakten med 5 pinner.
bare å måle fra en av de mot tomgangsregulatoren.
Hvis du den ikke allerede er tilkoblet da.
Re: Problemer med 2jz-gte, jdm
Legg innLagt inn:25 mar 2014 17:53
av olemoda
Ok kan se imorgen, kobler spenning på den da?(tenning)
Tomgangsregulatoren det e den klumpen på enden av innsuget inn mot toppen?
Re: Problemer med 2jz-gte, jdm
Legg innLagt inn:26 mar 2014 08:30
av jza80
Jepp skal 12v på den.
er best å koble den igjennom rele som styres av hjernen, da åpner den helt når du stopper bilen.
- > enklere å starte..

Re: Problemer med 2jz-gte, jdm
Legg innLagt inn:11 apr 2014 18:45
av olemoda
Har et par spm.
Har fått bilen til å gå skikkelig nå.
men akkurat idet jeg gasser så kutter den bittelitt før den går normalt igjen, ser ut som den kutter magert,
noen ide om hva det skyldes?
Så har jeg motor fra aristo, og det er ikke noe uttak oppå innsug til vakum for bremsekraftforsterker, noen ide om hvor jeg kan ta det ut isteden?
Et vanlig vakumuttak blir jo utrolig tynt iforhold til str på slangetilkobling på bremsekraftforsterkeren.
Også skal jeg koble opp boostcontroller på fremste turboen/ wg'en, men den slangen som går innpå der som kommer fra den ventilen, hva gjør jeg med den? blokker den? Og tar jeg bare vakum/trykk utfra innsug til boostcontroller?