TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Freebirds Mr2 Mk1a

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #443929  av Freebird
 
Da er bilen min utstyrt med nye bremser hele veien rundt. Den er også EU-godkjent for to nye år med null feil. Deilig! :) Når lønningen er på konto i slutten av måneden skal jeg koste på den litt nye ting også, følg med! :)
 #443931  av ArildM
 
Nice :-)
 #444114  av Freebird
 
Da har jeg latt visakortet løpe løpsk på internett og følgende skal være på vei i posten:

Fra Twosrus:
MKI MR2 Reproduction Floor Mats
MKI MR2 OEM Key Blank - Plastic Head

Fra Gasolin.no:
Rød krympelakk

Tony Froude (http://tandnmr2mk1carparts.com/):
MR2 MK1 4AGE Cam Cover Gasket Set

Fra Fortknox.no:
Alpine CDE-170R

Fra Netonnet.no:
Alpine SPG-17C2

Ebay:
20 sqft GTMat Pro 50mil Car Audio Rattle Deadening

Bilen min er i dag utstyrt med universale gummimatter fra en eller annen bilrekvisitabutikk. Disse er da helt firkantet og omtrent farlig å kjøre med. Tidvis ligger de i veien slik at man ikke får trykket clutchen i bunn og er derfor et stort irritasjonsmoment. Jeg har derfor bestilt de nydelige reproduksjonsmattene fra Twosrus i svart.

Jeg har også bestilt nytt nøkkelemne. Hovednøkkelen til bilen min (den med firkantet hode som også åpner bagasjerommet) er slitt og jeg må derfor krange litt for å klare å løse opp døren med den. Jeg kjøpte emne tidligere i år og fikk det filt hos en lokal skomaker, men han klarte selvsagt å ta for mye av den. Derfor er nytt bestilt og denne gangen blir den levert til en skikkelig låssmed for filing.

Krympelakk er bestilt for lakkering av motordeksel. Tenker da noe ala. dette: http://www.ectoyotas.com/%20forum/viewt ... view=print men kanskje med svarte bokstaver i stedet for alu-farge. Det vil vise seg etter hvert.

Pakninger til dekslene er også bestilt, jeg har også "valley cover" i rustfritt stål liggende som skal monteres.

Jeg er forøvrig fullstendig klar over at bilstereoen jeg har kjøpt er langt i fra det beste på markedet, men det kommer omtrent ikke til å bli brukt i denne bilen uansett. Det er viktigere for meg at det ikke ser glorete ut og derfor har jeg valgt en rimelig og enkel spiller med grønn belysning og høyttallere som ser ganske anonym ut når grillene er montert. Pr. i dag er bilen utstyrt med Pioneer kasettspiller og høyttalere, lurer på om dette kanskje kan ha vært levert originalt? Dempematter skal brukes for å dempe rundt høyttalerene i dørene, dette blir ikke noe ekstremt prosjekt.

Ellers har jeg som tidligere nevnt en hel del servicedeler liggende som skal skiftes ut etter hvert også:
- Olje + filter
- Luftfilter
- Plugger
- Kjølevæske
- Fordelerlokk + rotor

Jeg skal prøve å komme med noen løpende bildeoppdateringer etter hvert som ting dukker opp i postkassen. :)
 #444116  av Myklebust
 
Irriterer meg sånn over dei uoriginale mattene i Hiluxen til fadern. Den klarer å legge seg OVER clutchpedalen om en ikkje passer på :roll: Blir bra med skikkelige matter! :)

Heilt med deg på å holde lydanlegget enkelt i slike biler. En setter seg inn for å køyre bilen, ikkje for å høyre musikk! :P Tenker å føre samme strategi i Celica Supraen.
 #444124  av ArildM
 
Høres ut som bra planer :)
Har dobbel din i min, tror jeg har hørt på radio en gang i sommer :wink:
 #444127  av Freebird
 
Myklebust skrev:Irriterer meg sånn over dei uoriginale mattene i Hiluxen til fadern. Den klarer å legge seg OVER clutchpedalen om en ikkje passer på :roll: Blir bra med skikkelige matter! :)

Heilt med deg på å holde lydanlegget enkelt i slike biler. En setter seg inn for å køyre bilen, ikkje for å høyre musikk! :P Tenker å føre samme strategi i Celica Supraen.
Det burde nesten være forbud mot uoriginale matter, eller i det minste matter som ikke er formtilpassede. :lol:
ArildM skrev:Høres ut som bra planer :)
Har dobbel din i min, tror jeg har hørt på radio en gang i sommer :wink:
Har merket det samme selv, det er såpass fin musikk bakifra i disse bilene at jeg ikke trenger noe mer. :wink:

Forøvrig så dumpet denne ned i postkassen i går:
Bilde
 #444147  av Freebird
 
I går kom endelig mattene fra Twosrus (det gikk ekstremt kjapt forøvrig). Jeg burde selvsagt vente med å legge de i bilen til jeg har fått impregnert de, men det har jeg ikke tålmodighet til. :lol:

Her er et bilde av de grusomme uorginale mattene i bilen:
Bilde

Her er et bilde av de nye mattene sammenlignet med en av de gamle. Det er mer enn litt størrelsesforskjell, ikke rart de har ligget i veien:
Bilde

Ny matte i bilen:
Bilde


Jeg fikk også ny spiller i posten i går så den blir vel montert i løpet av kvelden, men jeg må bytte ut deler av ledningsnettet bak spilleren slik at jeg får ISO-kontakter først. Oppdatering følger. ;)
 #444150  av ArildM
 
De mattene er DIGGE, har de i begge MR2ene :wink:
Eneste er at de har en tendenes til å bli "trødd" litt fremover, slik at de ikke vil ligge helt bakerst. Mulig man kunne ha fikset det med noe antiskli greier i mellom?
 #444153  av Freebird
 
Hmm.. Mattene mine er utstyrt med gumminupper på hele undersiden. Er ikke dine det? Nå har jeg ikke kjørt bilen etter at jeg la dem i, men jeg fikk ikke noe intrykk av at de hadde tenkt seg noen plass når jeg la dem inn i bilen. :)
 #444154  av ArildM
 
Mulig du har en senere revisjon enn mine? Mine flytter seg i alle fall, ikke så mye, men nok til at jeg må trekke dem tilbake for at de skal ligge rett :)
 #444155  av Freebird
 
Det er selvsagt en mulighet. :)
 #444162  av Myklebust
 
Rev2 gulvmatter :mrgreen: Enorm forbedring! Kjekt med sånne plukk ut/sett inn oppgraderinger :D
 #444176  av Freebird
 
I går ettermiddag var det tid for å bytte ut spilleren i bilen. Det er egentlig bare en grunn til at jeg valgte å gjøre det nå og det er at tastene på den som stod der resonerer og klirrer når jeg kjører bil. Slike ting får meg til å tilte fullstendig. :P

Uansett her er hva jeg hadde i bilen fra før:
Bilde

Denne kom i posten:
Bilde

Sammenligning:
Bilde

Montert i bilen:
Bilde


Jeg er forøvrig glad jeg har god forståelse for (og utdannelse faktisk) elektronikk for det var rimelig mye arbeid å klare å få montert dette. For det første var ikke bilen velsignet med ISO-kontakter, men ikke nok med det; de har ikke en gang fulgt ISO-fargekodene. Uansett så fant jeg greit ut av det og klippet sikkert ut noen kilo med ledninger, vi snakker i så stor grad at bilen sikkert går bedre nå. :lol: Nå har bilen fått ISO-kontakter også så da skal både jeg og eventuelle fremtidige eiere slippe å stri med det. :)
 #444179  av ArildM
 
Nice :) Så ikke så "moderne" ut den spillern heller, litt firkanta i knappene osv, det matcher AW11en fint :)
 #444200  av Myklebust
 
Mener eg hadde 2DIN-versjonen av den spilleren der i T16en min! Har berre godt å seie om den! :D Du kan endre lysfargen, så den passer lakken! ;) Beste følelsen når en klarer å få lyd frå ny spiller! :D

Sleit veldig med skranglelyder frå bakluka i den T16en.. Blei en heilt annen bil då det endelig var ordna!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9