TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Prisvurdering

  • For salgsannonser for biler.
For salgsannonser for biler.
 #441137  av Turboproppen
 
Hei folkens, jeg har en MR2, AW11. 1987 modell.
Lurer på hva denne eventuelt kan være verdt?
Skiftet motor, vannpumpe, stabstag foran, nye låser etc.
Håper noen kan tre støttende til fort, send gjerne epost til meg på: reidar.nyberg@yahoo.com
IMG_0331.JPG
 #441140  av Inz4ne
 
Eugodkjent? Eventuelt hvor lenge til neste kontroll. Hvordan er den for rust? Sist regreimbytte? Hvor lenge siden og hvilken kmstand? Kmstand nå? Hvordan er tilstanden på støtdemperinnfestningene bak? Er bremsene i grei stand? Bærebruene under bilen bak er de i god stand? Bærebruene foran?
Ta gjerne bilder av alt mulig slik at man kan se tillstanden.
 #441143  av Turboproppen
 
Bilen har vært avregistrert siden 31/12-2005, var på eu da, fikk mangel på stabstag foran, og noe rust(overflate) på bremseskiver , dette da bilen ikke har vært i bruk siden 2004.
Den har stått lagret på en låve,tørt og fint hele tiden, i forbindelse med overtagelse av bilen fra min sønn ble det skiftet motor,og derav regreim. Vannpumpa skiftet jeg i fjor.Det er IKKE rust på noen av støtdemperfestene,bærebruene er fine,det er noe overflaterust på venstre hjulbue, ikke farlig, høyre hjulbue er skiftet.
Kan ta bilder av bilen og det dere lurer på, men dessverre ikke idag,
Er int i og selge den, derfor jeg spør dere der ute om prisanslag.
 #441144  av Myklebust
 
Basert på det du skriver her, uten fleire bilder.. maks 25000,- :)
 #441145  av Inz4ne
 
Er fortsatt interesant hvor lenge siden regreim er byttet, de har både alder og km levetid og skal i utgangspunktet bytes etter det som inntreferre først, så om bilen har stått lagret siden 2005, og det var da motor ble byttet, samt regreim, så er det på tide å bytte igjen, er vel vært 5. år på disse bilene om jeg husker riktig.
Om den hadde noe rust på skiver i 2004 så har dette mest sannsynlig utviklet seg til å bli så omfattende at de trenger å byttes. I tillegg kan kallipperen ha satt seg etter å ha stått i så lang tid, men det jeg ville gjort er å ta en eukontroll på den og avhengig av resultatet på den kanskje prøvd å legge den ut for rundt 30k.
Ikke at det er noe fasitt, jeg kjøpte min røde som var nettopp euok og regreim byttet for 2 år siden for 26500 som jeg syns var en grei pris for den. Den hadde noe rust, men ikke veldig mye og var teknisk ganske bra forutenom standardproblemet med at det rykker i girspaken når bilen står i 5. gir.
Om du legger ut bilder så kan det være lettere å bedømme en pris.
Men det finnes som sagt ingen fasitt, da bilen er verdt det markedet er villig til å betale for den.