TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • MR2 MK1 fÃ¥r ikke bensin

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #441317  av Turboproppen
 
Er det noen her i forumet som kan gi meg en pekepinn.
Har sjekket det jeg finner, untatt bensinpumpa, evnt ledningene til den.
MÃ¥ jeg ta ned hele tanken for og finne det, eller er det noen andre metoder.
 #441318  av Inz4ne
 
Om du tar av midtkonsollen så vil du komme fram til et lite metaldeksel foran girspaken, under der er tilkoblingen til pumpa. Så skal være mulig å måle på den derifra. Men om du må bytte pumpe så må tanken ned, dette er en jobb der det lønner seg å ha løftebukk, selvom det kan gjøres uten.
 #441322  av Turboproppen
 
Tusen takk for ett fint svar, jeg ble litt redd jeg måtte demontere halve bilen. hehe
Da blir det og se på det imorgen, og håpe det bare er litt dårlig kontakt.
 #441328  av Inz4ne
 
Får håpe det ja, på min MK1B så er det en skrue til midtkonsollen som sitter gjemt ved siden av passasjersetet, med en bitskralle så er det mulig å ta den, men jeg hadde bare stort verktøy når jeg holdt på med det sist så jeg måtte ta ut passasjersetet.
Bare å spørre om det skulle være noe mer :)
 #441343  av ArildM
 
Ligger sikringer både i motorrommet og i frunken (bagasjerommet foran).
 #441348  av Inz4ne
 
Kan ikke si jeg vet on sikringer andre steder, men det kan tyde på brudd i en leder eller dårlig kontakt et sted om det ikke er noen defekte sikringer. Har dessverre ikke hvilken sikring det er i hodet og får ikke sjekket før over påske da jeg er avgårde.
 #441366  av Freebird
 
Siden jeg har vært borti dette selv ganske nylig så kan jeg jo bidra med det jeg vet.

I motorrommet er det en diagnosekontakt, her kan du laske sammen punktene som er merket med Fp og +B. Når disse er lasket og tenningen står i ON-posisjon skal det sendes strøm direkte til bensinpumpen, den går da forbi alt av releer samt. AFM/MAF. Dersom du da måler spenning frem til bensinpumpen, men pumpen ikke går, kan du være ganske sikker på at det er pumpen som er gåen.

Sikringene som står i motorrommet og er merket EFI og Engine Main er de som har med bensinpumpen å gjøre. Det samme gjelder releer så vidt jeg husker. Det står forøvrig også et Circuit Open Relay ved siden av motorstyringsenheten i bagasjerommet bak, dette styrer også bensinpumpen.
 #441516  av Inz4ne
 
Bra det løste seg :)
 #441524  av ArildM
 
Hva var feilen da? Nok å bare rense eller? :)
 #441554  av ArildM
 
Cool :)