TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • De forskjellige Lexusene

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #53694  av cameleon
 
Her er noen bilder av de forskjellige modelene til Lexus.

Bildene er hentet fra
http://www.cardomain.com
Vedlegg
LS-Series.jpg
LS-Series.jpg (31.65 kiB) Vist 6341 ganger
IS-Series.jpg
IS-Series.jpg (41.64 kiB) Vist 6341 ganger
GX-Series.jpg
GX-Series.jpg (41.88 kiB) Vist 6341 ganger
GS-Series.jpg
GS-Series.jpg (47.89 kiB) Vist 6342 ganger
ES-Series.jpg
ES-Series.jpg (25.88 kiB) Vist 6341 ganger

 #53695  av cameleon
 
...
Vedlegg
New SC-Series.jpg
New SC-Series.jpg (41.22 kiB) Vist 6341 ganger
SC-Series.jpg
SC-Series.jpg (50.84 kiB) Vist 6340 ganger
RX-Series.jpg
RX-Series.jpg (30.53 kiB) Vist 6340 ganger
LX-Series.jpg
LX-Series.jpg (34.83 kiB) Vist 6340 ganger

 #53814  av sindrejl
 
må bare spørre.. fant du INGEN uten bling bling felger? :D

 #53838  av mr.veilsidewankel
 
den nest nederste er jo en toyota soarer,,, er den ikke?.....

 #53878  av sindrejl
 
innbiller meg det jo. men lexus blir gitt ut som toyota i japan.. og soarer blir vel bare gitt ut der?

 #53896  av chris
 
sindrejl skrev:må bare spørre.. fant du INGEN uten bling bling felger? :D
kim er jo kongen på cardomain.com, som er en amerikansk side. bare blingbling som teller over dammen vet du. ;)

 #53897  av @lpher
 
Toyota Soarer og Lexus SC er samma bilen ja :)

Første gen. Lexus SC (UZZ31x) fikk man med 3.0 rekkesekser (grommotoren 2JZ-GE) eller 4.0 V8'er (1UZ-FE) Mens JDM-only Soarer fikk man kjøpt med enten 2.5 liter rekkeskser (1JZ-GTE) med TWINTURBO! :D ...eller med den samma V8'ern som SC400 fikk :) Gee...i wonder what i would have chosen?! :D

Som sagt dette er tvillingbroren til mkIV Supran...som ble adoptert bort ved fødselen...needless to say...de er ikke en-eggede tvillinger :D ...men de har en del felles trekk :)

Når det gjelder den siste modellen...så mener jeg å huske at den finnes kun med 4.3 litern :) Italdesign hadde faktisk labbene borti det utvendige designet på den også...interiøret er designet in-house...i Japan...

Lexus blir lansert i Japan i løpet av 2004 faktisk (ikke sikker på når...og/eller OM det allerede har skjedd) :D

@lpher

 #53898  av chris
 
mr.veilsidewankel skrev:den nest nederste er jo en toyota soarer,,, er den ikke?.....
den selges i hvert fall som Lexus SC-serie i Europa. Har et Top Gear program her, der de tester Lexus SC430. Var ikke mye skryt der i gården i hvert fall. :?

 #53903  av @lpher
 
chris skrev:Har et Top Gear program her, der de tester Lexus SC430. Var ikke mye skryt der i gården i hvert fall. :?
Ikke så rart det da....ingen ting som Toyota/Lexus NOENGANG har laget....har fått bra kritikk fra den kanten EVER! :D ...so...i og med at Toyota Corp. nå har en sikker posisjon som en av de 3 store bilmerkene...selger ENDEL biler etc...så må jo de ca. 6MILLIONENE folk som kjøper Toyota/Lexus I ÅRET...ta feil?!!! ...for han derre Clarkcson
rasstappen tar jo aldri feil! :D What a mooron! :D

Så når det gjelder japse-biler generellt så legger jeg ikke så mye tiltro til hva han derre pr-kåte gamle bajassen mener eller ytrer :) MEN...en ting skal'n ha...vi er enige om franske biler! :D

Chris: I hvilket program var SC-testen? ....har lett litt etter akkurat det showet...men jeg finner det ikke :) (sitter faktisk å kikker på siste TopGear nå...det som gikk 13. Juli i England :) )

@lpher

 #53908  av chris
 
@lpher skrev:
chris skrev:Har et Top Gear program her, der de tester Lexus SC430. Var ikke mye skryt der i gården i hvert fall. :?
Ikke så rart det da....ingen ting som Toyota/Lexus NOENGANG har laget....har fått bra kritikk fra den kanten EVER! :D ...so...i og med at Toyota Corp. nå har en sikker posisjon som en av de 3 store bilmerkene...selger ENDEL biler etc...så må jo de ca. 6MILLIONENE folk som kjøper Toyota/Lexus I ÅRET...ta feil?!!! ...for han derre Clarkcson
rasstappen tar jo aldri feil! :D What a mooron! :D

Så når det gjelder japse-biler generellt så legger jeg ikke så mye tiltro til hva han derre pr-kåte gamle bajassen mener eller ytrer :) MEN...en ting skal'n ha...vi er enige om franske biler! :D

Chris: I hvilket program var SC-testen? ....har lett litt etter akkurat det showet...men jeg finner det ikke :) (sitter faktisk å kikker på siste TopGear nå...det som gikk 13. Juli i England :) )

@lpher
jammen, er du ikke oppdatert da? :P

siste episode er den som gikk i går, 25.juli. har ikke fått tak i denne selv ennå, men har den som gikk forrige uke, dvs denne:
"Top Gear - 2004.07.18 (Maserati Quattroporte, Tribute to Rover V8, Martin Clunes (guest star), Skoda Fabia VRS vs Mini Cooper, Ford GT, destroying cars with Boeing 747).avi"

anyway, clarkson og co skryter jo hemningsløst av Toyota sine større biler (HiLux, Landcruiser etc), de har skrytt av Toyota og Lexus-kvalitet i mange programmer, veldig mye skryt til T-sport motoren (som nå også sitter i Lotus Exige.. han virkelig ELSKET den motoren), og fikk også med meg skryt av Toyota Corolla Verso.

SC430 ble slaktet i dette programmet:
"Top Gear - 2003.05.25 (VW Tuareg, Lexus SC430, Hyundai Coupe, 60's Ford Mustang, David Soal (guest star), Calisa, BMW Z8 Alpina).wmv"

gikk forresten ikke noe program den 13.juli, men 11.juli. det går visst på søndager der borte. "Top Gear - 2004.07.11 (Merc CL65 AMG, crashing, minicab driving (renault scenic, ford c-max), guest star (Lionel Richie), speed cameras, C8 Spyker).avi"

-edit-
25.juli episoden er på vei ned her nå ;)

 #53950  av @lpher
 
chris skrev: jammen, er du ikke oppdatert da? :P

siste episode er den som gikk i går, 25.juli. har ikke fått tak i denne selv ennå, men har den som gikk forrige uke, dvs denne:
"Top Gear - 2004.07.18 (Maserati Quattroporte, Tribute to Rover V8, Martin Clunes (guest star), Skoda Fabia VRS vs Mini Cooper, Ford GT, destroying cars with Boeing 747).avi"
Jo...kikka feil...det var 2004.06.13 og 2004.07.25 jeg henta i går...og satt å kikka på nå :) 2004.07.11 så jeg forrige uke :)
chris skrev: anyway, clarkson og co skryter jo hemningsløst av Toyota sine større biler (HiLux, Landcruiser etc), de har skrytt av Toyota og Lexus-kvalitet i mange programmer, veldig mye skryt til T-sport motoren (som nå også sitter i Lotus Exige.. han virkelig ELSKET den motoren), og fikk også med meg skryt av Toyota Corolla Verso.
Jeg tror det ikke før jeg ser det :D At de skryter av at de ikke klarte å plage den Hi-Luxen til døde gjelder ikke :D
chris skrev: SC430 ble slaktet i dette programmet:
"Top Gear - 2003.05.25 (VW Tuareg, Lexus SC430, Hyundai Coupe, 60's Ford Mustang, David Soal (guest star), Calisa, BMW Z8 Alpina).wmv"
Har du noen BT-linker til sider med eldre TopGear/FifthGear-episoder MED bra hastighet da? :D
chris skrev: gikk forresten ikke noe program den 13.juli, men 11.juli. det går visst på søndager der borte. "Top Gear - 2004.07.11 (Merc CL65 AMG, crashing, minicab driving (renault scenic, ford c-max), guest star (Lionel Richie), speed cameras, C8 Spyker).avi"
I know..ive seen it :D
chris skrev: -edit-
25.juli episoden er på vei ned her nå ;)
Næmmen..Chris da? "er du ikke oppdatert da?" LMAO :D

@lpher

 #53960  av chris
 
@lpher skrev:Har du noen BT-linker til sider med eldre TopGear/FifthGear-episoder MED bra hastighet da? :D
neeh, driver ikke med BitTorrent jeg. har en 22 hele sånne timesepisoder på dataen, pluss uendelig mange småklipp (som jeg knapt gidder samle på lenger). bruker eMule og DC++ til å finne mer :)

 #53963  av sindrejl
 
vel angående hva de skryter av og ikke så var det hemningsløst skryt av 190e nå nettopp på nrk1 sine show.. den var "litt" på kanten da jeg faktisk har kjørt sånn bil som skal være i bra stand og har faktisk ikke _NOE_ pent å si om bilen. Han påpekte faktisk at det var noe av den beste kupeen fra 90 tallet.. wtf? Og at om du hadde Calibra og Celica var du homo eller.no mente han.. utrolig

 #54009  av @lpher
 
chris skrev: neeh, driver ikke med BitTorrent jeg. har en 22 hele sånne timesepisoder på dataen, pluss uendelig mange småklipp (som jeg knapt gidder samle på lenger). bruker eMule og DC++ til å finne mer :)

Er det noen som bruker DC og slike ting nå lenger da? LOL :D ...når man får utnytta linja si til det fulle med BT? :D Noe man definitivt IKKE gjør med 'vanlige' P2P apps :)

@lpher

 #54011  av chris
 
sindrejl skrev:vel angående hva de skryter av og ikke så var det hemningsløst skryt av 190e nå nettopp på nrk1 sine show.. den var "litt" på kanten da jeg faktisk har kjørt sånn bil som skal være i bra stand og har faktisk ikke _NOE_ pent å si om bilen. Han påpekte faktisk at det var noe av den beste kupeen fra 90 tallet.. wtf? Og at om du hadde Calibra og Celica var du homo eller.no mente han.. utrolig
nei, du tar litt feil her. for det første, du har kjørt en 190E med automat og 1.9 liter ellerno sånt piss. Dette var en 2.5 liters utgave der motoren var bygget i samarbeid med Cosworth. Bilen skulle egentlig bygges til WRC (så den har sikkert et HELT annet hjuloppheng etc), men så ble det ikke. For det andre, han snakka om hva slags signal man ga ut når man klatra ut av en Calibra eller Celica. Hadde ingenting med homo å gjøre.
Var ikke den 190E'en fra 80-tallet forresten?
Sist redigert av chris den 27 jul 2004 11:45, redigert 1 gang totalt.