TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Problem tetting/sete diesel dyser pÃ¥ 1CD-FTV motor?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #441719  av harared
 
Hei, lurer på om det er noe her som har kjennskap til at det kan være problem med tettingen/sete i bunn på diesel dysene på 1CD-FTV motorene?
 #441738  av Holger
 
stemmer bra det. største drittmotorene jeg vet av.... å jeg som elsker toyota så jævlig mye, fatter ikke at de har klart å få til sånt drit. ring på hell bil så for du vite hvilke deler du trenger :) tettninger til dyser, ny oljesil osv.
 #441752  av harared
 
Trodde det var flere problemer på AD motoren men.
Skulle tro man merket at den begynte å brenne olje både på soting/eksosen og oljeforbruk?
Skjønner det slik at de kjører ett form for tilbud på bytte av disse så vurderer å få det gjort. Vet ikke om det er verd bryet å begynne med det selv, kommer an på deleprisene.
Føler jeg har rimelig god kontroll på oljen da jeg bytter selv og peiler jevnlig, men er jo better safe then sorry som det heter på nynorsk...
 #442253  av RJST185
 
Problemet er ikke at de bruker opp all oljen, men at pga sot i oljen tetter oljesilen seg som fører til at oljetrykket går ned og motor/turbo skjærer seg pga de ikke får smøring. Men da vil det alikevel være olje i bunnpanne, så du vil ikke se det på peilepinnen.