TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Coilovers trouble.

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #441766  av JanMr2kvamme
 
Hei folkens.

Har en Mk2(91), som har fått et nye coilovers fra TA Techinix(riktig sett til MR2 91). MEN, for å få dette godkjent må jeg ta en hjulstilling tilbake til original spec. 2 Verksted har prøvd(Toyota også), men får ikke de 2 fremste camberne innenfor! Her ser jeg at felgene har tatt borti dempefjerene & (på både høye & venstre side foran).Det siste Toyota fant ut var at det ikke var nok å gå på foran for å få camberne innenfor(er innenfor bak). Bilen står på riktig høyde(lovlig)(går ikke høyere). Felgene er 100% riktige innpress osv 17tommer & 18 bak. Altså coilovers nye, skåler, stab stag + bærekuler foran. SÅ, da er vell eneste mulig å gå tilbake til original dim på felger & dekk?! (HAR IKKE LYST til å gå på med spacers osv)

Så da er spørsmålet om noen her har noen gode ider, ELLER evt noen originale felger(15t ellr mindre til MK2 91) som dere/du er villig til å låne/leie meg i noen dager.

Takker på forhånd for seriøse svar.
(Holder til i Stavanger).
 #441767  av tto010
 
Er det i forbindelse med å få det godkjent eller for å få det gjennom eu-kontroll?

Hva med "Camber Bolter"?
 #441769  av JanMr2kvamme
 
Ja er i forbindelse med å få godkjent. Har prøvd bolter(fremdeles for lite å gå på sier Toyota)... Må nesten få coilovers godkjent & for å få den gjennom EU på Toyota.
 #441770  av Zepticon
 
Skru dem på orginal MR2 høyde, få dem til å ta hjulstilling, så senker du den ned etterpå.
 #441771  av JanMr2kvamme
 
Jo takk, det var & planen, men de går ikke høyere vertfall ikke bak...Mulig at det er høyden som gjør det altså, siden dem tar borti!?..