TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Lenkearmer til mr2. Dyrt! Billigere uorginalt?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #442489  av magnesmurf
 
I forbindelse med bytting av fjærbein undersøkte jeg pris på nye lenkearmer fra toyota.
1300 og 1600kr per stk for foran og bak :!: :shock:

Her finnes det langt billigere alternativer.
Mr2ben, ebay og importcarparts.

Kan få alle 4 lenkearmer for ned mot 500kr fra ebay.

Selvfølgelig er ingen av disse orginale. For ca 1000kr får man komplett sett fra mr2 ben og velkjent merke.

Er det noen her som har prøvd noen andre lenkearmer enn orginale? Kan dele evt gode eller dårlige erfaringer?
Jeg betaler uansett ikke over 5000kr for et komplett sett med orginale lenkearmer fra toyota.
Lurer litt på hvilke muligheter jeg har. Evt til å kjøpe oppgraderte lenkearmer som et bedre alternativ.
 #442496  av lasse
 
Jeg har prøvd litt forskjellig, har kjørt med de fra twosrus i en årrekke nå, de funker de, men blir fortere slakk i uniball leddene.
På "vinterdrittbilen" med v6 jeg hadde frem til oktober i fjor hadde jeg de billigste jeg fant på ebay (kun bak), og de fungerte gullegodt de, mye herjing, og ingen slakk i dem (kjørte ikke den bilen mer enn 6-7000km da, så kanskje vanskelig å si noe om kvaliteten...) Sistnevnte ga jeg vel godt under tusenlappen for alle fire!
 #442498  av Makk
 
Har Delphi fra Twosrus på min, ingen antydning til noe dårlig ivertfall, har hatt dem på i 6 måneder, dem har gummibelg som beskytter kula så varer nok mye lenger enn dem uten!

Han har supply issues akkurat nå da på delphi da jeg kontaktet ham på mail, men selger fortsatt de som er av den åpne typen til 100 dollar for paret.
 #442522  av magnesmurf
 
Audun F skrev:Lurer på om jeg har noen ekstra et sted her... Kjøpte opp litt fra både twosrus og MR2 Ben om jeg ikke husker feil :mrgreen:

Kan sjekke i morgen kveld hva som er status på låven...
Gjerne det :) Bare å gi tilbakemelding.
Hvis ikke du har blir det nok ebay for under 500lappen. Kan heller bytte til delphi senere hvis de viser seg å være dårlige.
 #442697  av Scoop
 
Lenkearm? Er så vant til engelske navn nå. Mener du Stabilizer link? Da har jeg kjøpt orginale adskillig billigere isåfall :)
 #442700  av Scoop
 
Gi meg delenr, skal jeg sjekke om jeg finner billig org.
 #442701  av magnesmurf
 
Fant disse tre delenr på de bak: 4883017050 ; 4883017030; 4883017040
PÅ de foran er det også tre delenr: 4882017040 ; 4882017020; 4882017030

Fant disse på nett, så ikke 100% sikker på at det stemmer med norske delenr.
 #442707  av Scoop
 
Tror du liker disse prisene, men du må nesten velge akkurat de delene du trenger selv, da jeg fikk litt mange valg. http://www.trademotion.com/partlocator/ ... eid=214001
Kan varmt anbefale denne siden, og hva gjelder prisen.. :shock: :mrgreen:

Husk, dette er originalt!
 #442725  av magnesmurf
 
Takk for forslag, men var fortsatt ganske dyrt. Over 2500kr pluss frakt fra den siden.
Tipper det blir uorginalt.
 #442726  av Scoop
 
Det ble såpass ja.. Jeg kjenner ikke til kvaliteten til uoriginalt, så holder meg generelt sett til originalt. Skal handle en større pakke derifra i kveld/helgen. Si ifra om du endrer mening, så kan evt begge spare litt på det :wink:
 #442729  av magnesmurf
 
Med tanke på at mr2 ben selger delphi sine for en tusing komplett, så blir nok orginale helt uaktuelt.
Med mindre jeg er heldig og får løsnet de gamle uten å skade dem, så går jeg nok for noe uorginalt.
kan jo kjøpe seks sett av de billigste uorginale for prisen av de orginale :roll: