TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Myklebust sin Celica Supra!

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #445141  av Sarlacc
 
Myklebust skrev:Hoi! Lator Skiltfabrikk er jo i Bergen! http://www.lator.no/display.aspx
Jeg kjøpte skiltrammer med egen tekst fra Lator.
Det viste seg å være en vanlig generisk skiltramme med et klistremerke hvor min tekst sto.
Klistremerkene var fulle av bobler og biter prellet av ved første kontakt med høytrykksspyleren.
Sendte mail til Lator og klaget, fikk aldri svar.
Så der handler jeg ikke igjen. Ikke fordi de leverte et dårlig produkt, men fordi de ikke engang gadd å svare.
 #445147  av Myklebust
 
Høgtrykksspyler bruker eg aldri på bil ;) skal ikkje ha skiltramme heller! Tenker at eg får se et eksempel på skiltet eg skal ha siden eg møter personlig i butikken :D
 #445178  av Myklebust
 
Då har eg to ferske, nypressa, tidsriktige gamle skilt i sekken ;) Møtte blide og hjelpsomme folk på Lator. Sunt forhold til biltilsynet har dei og! Dei pressa altså skilta mens eg var der. Tok ti minutt ca.. attpåtil så blei det skikkelig bra! Er i aluminium, akkurat slik det var før i tia :D

Har fått ordna verkstedtime den 9. oktober. Virka som dei skjønte problemet. Dei kjem til å skylle og fylle, køyre en tur, og så fylle på med nytt igjen. Gode greier! :)
 #445303  av ArildM
 
Bra med tidsriktige skilt :) Håper du for orden på kjølinga, neppe noe stort problem :)
 #445361  av Myklebust
 
Då får eg høyre at XXen er trygt heime igjen i garasjen :) Var ikkje noke større problem å ordne. Dei fylte kjølevæske to ganger, med en køyretur innimellom, så var det OK!

Gleder meg til å komme heim til neste helg! Håper mesteparten av eBay-snackset har komt i posten til dess: TRD-radiatorlokk, dashbordcover, skinntrekk til armlenet + en original Haynesmanual! Ellers skal eg rustbeskytte og lakkere skiltholderne framme, sette på nye skilt og vaske både XX og Carina II den helga! 8)
 #445362  av Myklebust
 
Vurderer forresten å fjerne CD-spilleren.. Tanker om det? Eg bruker sjelden å høyre på musikk i denne bilen, men om det blir en langtur er det jo greit å ha.. Samtidig hadde det blitt ryddig og stiligere uten. Praktisk med to hyllerom, eller eg kan sette inn koppholdere el.
 #445375  av ArildM
 
Greit å ha en CDspiller/Radio da? :)
 #445379  av Myklebust
 
Ja, det er heilt klart greit å ha! Men ser for meg kor cleant interiøret kunne blitt uten! Ellers har eg jo skikkelig anlegg i Carinaen, så kjekt for den å ha noke å slå i bordet med! :lol: Utover stand og tittelen verdens beste bil då!
 #445555  av Myklebust
 
Då var sesongen over gitt! Celica Supraen står nyvaska og tildekka i garasjen. Gleder meg til våren! 8)

Vinterprep:
1. Fylt tanken heilt full med 98 oktan.
2. Grundig vask og tørk.
3. Koplet frå batteriet.
4. Fylt ekstra luft i dekka så dei holder formen.
5. Satt inn en luftavfukter i kupeen.
6. Skrudd av antennen og lagt den inn i bilen.
7. Dekket til med bilpresenning (som puster).

Bilpresenningen kjøpte eg på BilXtra og den anbefaler eg! Skikkelig fint stoff, nesten som et laken å regne. Bomull på sidene, og veldig stretchy.

Ellers er nyeskilta på! Meget fornøgd med det! Radiatorlokket og skinntrekk på armlenet droppa eg. Førstnemnte var mykje mindre enn originallokket, så det såg berre dumt ut, og skinnet klarte eg å klippe litt for mykje i.. Så det gikk skeis. Dashbordcoveret var ikkje så perfekt i tilpasningen som eg håpte på, men det er bra kvalitet og ser greit ut, så det får ligge der i vinter i alle fall! Haynes-manualen har ikkje komt endå, men ingen hast!

Viste seg av fakturaen at verkstedet skiftet kjølevæske tre ganger! Ser at det fortsatt er litt rustvatn i kjølevæsken endå, så det var forsåvidt greit at dei skifta en ekstra gang. Til våren blir det olje- og kjølevæskeskift før eg tar bilen i bruk. Køyrte en lengre tur i helga uten problem, så overopphetinga er forhåpentligvis historie! :)
Vedlegg
DSC_1531 2000px.jpg
DSC_1531 2000px.jpg (1.53 MiB) Vist 5719 ganger
DSC_1580 2000px.jpg
DSC_1580 2000px.jpg (1.34 MiB) Vist 5719 ganger
Tildekking for vinterlagring.jpg
Tildekking for vinterlagring.jpg (2.17 MiB) Vist 5719 ganger
 #445559  av Myklebust
 
 #445587  av ArildM
 
Bare å glede seg til våren når man har så fine biler parkert i garasjen :)
 #445619  av Myklebust
 
ArildM skrev:http://www.tv2.no/2014/10/21/broom/amca ... sx/6135270

Synes jeg så en kjent bil her :)
God Gratis PR det der :)
Haha! Stilig! :D Dette var kult! 8) Forklarer 600 nye visninger av annonsen siste par dagene.. Trudde folk berre hadde fått med seg at eg hadde satt ned prisen.. Takk for at du linka! :) Er nok litt fåfengt reklame då.. Lite sannsynlig at eg vil selge no! :mrgreen:

Limer inn det som stod om bilen:
Toyotas mest fasjonable sportscoupe fra 1980-tallet har vi vært inne på tidligere her på Broom. Dette var dyre greier, og salget i Norge ble dermed så som så. Og ikke var de evigvarende heller, slik at utvalget i dag er begrenset.

Og de gangene vi har funnet noen til salgs, har det gjerne vært litt å ta tak i – for å si det mildt. Her virker vi imidlertid å ha snublet over en bil der det meste er under kontroll.

Se annonsen her: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=51599814

Kanskje er det da ikke helt overraskende at dette er en importert bil. Den kommer fra Sverige, der den etter alt å dømme har hatt hengivne eiere. Til og med oljelekkasjer er utbedret, og de to flekkene som skal finnes på det maskinpolerte karosseriet skal det også foreligge pristilbud på utbedring av – også det på merkeverksted.

Disse blir det virkelig ikke flere av, og denne prisen må være et kupp sammenlignet med en tilsvarende bil som trenger en god del pleie – og kanskje ny lakk. Merk at de originale felgene følge med, og de må på for at bilen skal se korrekt ut.
Tre punkt eg vil svare på:
1. Ja, her prøver eg å holde alt under kontroll!
2. Syns det er et kupp for den prisen ja!
3. Enig i at originalfelgene må på!

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 #445627  av Freebird
 
Det gjorde seg absolutt med tidsriktige skilter på bilen! Det ønsker jeg meg på Mr2en også. Regner med å få ordnet det i løpet av våren. :)
 #445690  av Myklebust
 
Takk for det! Særlig baken kom seg veldig! Blåfargen hadde ingenting der å gjere.. Alt matcher betre no, pluss at skiltet er perfekt montert! Var litt skeivt før :oops: Må du vente med nye skilt til våren då? ;)
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 14