TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • 1991 MR2 GTI Selges - Meget god stand

  • For salgsannonser for biler.
For salgsannonser for biler.
 #442785  av Makk
 
Heisann hoppsann.

Legger den først ut her før finn.no, ser helst den forblir i Toyota miljøet å ikke rasert av en idiot.

Trenger egentlig ikke to sommerbiler, har bestemt meg for å kjøpe 10.000 kronersbil som er godkjent så lenge så råd til arbeidspendling og husbygging (derav hengertrekking å ruskearbeid), derfor lufter jeg ene MR2'en.

DVS jeg er interessert i innbytte med mellomlegg min vei, gjerne celica eller noe slikt som virker og er godkjent lenge nok, driter i hvordan den ser ut da det skal være pendlebil. MAKS 10k, Varmeapparat, dekk, går fremover og EU er vel kravet, ingen Golfer eller Volvo 240'er, skrap dem. Heller ingen hatchbackbiler da jeg hater kjerringbiler.

Merk, jeg må ikke selge da jeg har det godt økonomisk, så skambydere å folk uten penger kan joine gjengen i skogen nedi Oslo der dem hører hjemme.

Er en 91 MR2 med 208 på telleren, jeg har hatt den i 5 år å kjøpte den da den var gådd 140.

Da jeg liker dårlig å selge noe som ikke er helt skikkelig å er litt småperfeksjonist, har jeg omtrent skiftet halve bilen, den er nøkkelferdig tut å kjør for evt kjøper nå.

Specs :

Standard 3SGE motor 2nd gen uten modifikasjoner.
Moongoose rustfritt eksos med katalysator som jeg har inspisert og satt på, den er 100% i orden og ikke tett.
Den svanehalsen med flexirør som går under motoren er byttet for 3 år siden, samt CO2 sensoren i den, jeg har enda en flunkende ny i reserve også.
4 stk helt nye støtdempere og belger, når en er gåen skifter jeg alle. (3mnd siden)
Begge tårnlager foran er helt nye, flott å fin på styringen!
4 stk helt nye lenkarmer til stabstag foran og bak (hundebein) og skiftet begge foringer foran, foringer bak var nye for ett år siden
4 stk bremsecalipere skiftet, med rammer og glideføringer, helt nye OEM for 1 år siden, DVS du slipper barndomssykdomen til MR2, hengende bremser, oppsmørt håndbrekkwirer.
4 stk bremseskiver og klossesett i samme slengen som calipere over.
Har skiftet komplett tannstang etter jeg demonterte, renset og smørte den opp igjen, samt alle 4 kuler (indre/ytre) gjort for 1 uke siden.
4 Nye sommerdekk 17.
4 Nye vinterdekk 15, om ønskelig.

2DIN spiller med videomulighet og USB/Aux i front, forsterker bak venstre sete under lokket til frontsett montert, opplegg for subber ligger klart, plug & play.
Laget ny nøkkel da de gamle var utslitte, det er sentrallås på bilen å den virker.
Skiftet ABS Sensor og reparert systemet, dette virker perfekt, ingen "pærefjerning" her, det er for amatører.
Komplett flush av bremsevæske er utført, da snakker vi mastersylinder, ABS pumpe, calipre, ny væske på nå, så slipper vi at nye fine caliptere ruster opp innvendig!

Ny frontrute, den gamle var utslitt, konstatert null rust under rute, har bilde også.
Skiftet dynamo til en med mindre km stand da denne røk, er redd for bilen hørte det da jeg sa den skulle selges :lol:
Clutchen har vært byttet på cirkus 120-130, så den er ikke gåen.
Har skiftet olje til noe bedre på girkassen, dette fjernet skrapingen i andregir, om du ikke velger å gire ned til andre i 80 da.... Det er ren voldtekt på gamle biler.
Det er 2 år igjen til regreimbytte (hovedservice)

Og viktigst av alt, bilen er ikke ett opprustet vrak med "småfiks" som er "enkelt" eller "kjapt" og fikse.

Hadde det vært EU i dag, så hadde den garantert sklidd igjennom uten en eneste feil, men det er det ikke, den er ikke før i 2015.

Det eneste jeg ville gjort med denne var å lakkere den opp igjen. Gjør man det har man bil i årevis! Har passa på og polere den ofte nok så den er ikkje fullstendig falmet, men du ser jo at bilen er 24 år gammel snart.

Planen var å gjøre nettopp det, men nå har jeg hus jeg pusser opp å enda en MR2 med Turbo som skulle helst hatt lakkering, så jeg velger å sende stafettpinnen videre, helst til noen som bryr seg om Toyota :D Derfer er jeg her FØRST!

Bilen er godkjent senket! alle 4 fjærer er hele og pene, bilen har ok stance og haller ikke til noen side, godkjent en alternativ dekkdim, men ikke dem felga som står på nå, er innenfor % krava da, så en tur på BT så skulle det være i orden, om du gidder.

Bilen skal gjennom 4hjulskontroll før salg med 4 nye dekk, leverer ikke fra meg uferdig arbeid :)

Det letteste er vel å komme å se på den!

Ønsker noe close to 55k, men vi kommer nok til enighet om du har grei bil å bytte inn eller ikke trenger medfølgende :

Komplett motor m/dokumentert 120k KM stand og byttegirkasse med ny clutch på motor fra motorimport.dk
2x Eksosanlegg
Koukkibaklykter med senterplate!
Massevis av rare dilldall deler som egentlig er kjekke å ha liggende :D

Du finner nok billigere MR2 om du leter, men gidder du virkelig å sveise rust eller dille med "småfiks"? hvorfor fikser dem ikke det selv viss det er så enkelt 8)

NB . STÃ…R LITT SKEIVT I DEN BAKKEN UTFOR HUSET, DERFOR SER DET RART UT MTP SENKING :D :D KAN SJÃ… UT SOM DEN IKKE ER DET DER DEN STÃ…R!

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
 #443137  av Makk
 
Fortsatt til salgs

4 Nye dekk satt på i dag.. 4hjulskontroll og generell inspeksjon tatt hos Toyota, meget fin å kjøre nå!

Har vært 2-3 useriøse og pengeløse telefoner (har lapp i sidevinduet :P) Håper at nestemann som tar kontakt er fra TS-OGN ;)
 #444105  av Makk
 
Royalmaas skrev:Fy søren for en pris, hadde jeg ikke hatt nokk biler fra før hadde jeg kjøpt denne vist jeg skulle ha MR2 :D
Ja viss noen pruter nå så blir dem oppjult :D
 #444166  av Johnny_Bravo
 
Hvor holder du til i verden? Er interessert i å se på bilen, men må først vite hvor den står :wink:

Mulig det står i den allerede lange annonsen din, i så fall beklager spørsmålet!
 #444436  av Johnny_Bravo
 
ArildM skrev:Gratulerer :-)
Takker for det!

Nå venter jeg på time for Tectylering, Bilen skal også lakkeres igjen
Det er bestilt en haug an nips fra Ebay allerede, som nytt skinn rundt girkukle, lys, girkule, ratt, askebeger uten sprekker osv.

Gøy med ny Lego-bil!


om ikke gledesrusen legger seg iløpet av dager/uker så blir det enten en beams motor eller 3gen gte. Men da skal den være helt strøken først og alt skal godkjennes. Forresten noen som kan fortelle om det er enkelt å godkjenne et ombygg (selvfølgelig etter at bremser er oppgradert)?
 #444437  av Makk
 
Har ikkje kjerringa klikka på deg når du kom drassende med den så gjør hu det vel garantert etter ett par sånne pakker til i posten :D

Fant du ut av den lille ristinga du nevnte eller?