TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Mr2 girkass/diff problemer

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #442802  av Trixie
 
Hei folkens!

Fikk handlet meg ein mr2 for ett par veker siden.

Denne: http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=47925952

Men idag når eg skulle rygge ut fra butikken så kom det hakkelyd. Noen som vet hva dette kan være? Lurte på om det kansje kunne vær clutchen, siden av og til så er det litt vanskeligt å få den i gir.

I annonsen sto det at bilen hadde lsd diff, vet ikke om dette har noe å si.

Takker for all hjelp :)
Sist redigert av Trixie den 09 jun 2014 15:59, redigert 2 ganger totalt.
 #442806  av Royalmaas
 
Om LSD diffen er ettermontert og er av heftigere saker kan den lage lyder under sving i lav fart. Du kan f.eks bare prøve å ha full sving i lav fart så merker du fort om det er diffen som lager lyd, noe som er normalt.
 #442809  av Trixie
 
Dette er blitt enda værre, var ute å prøvde dette så kom det en høg hakkelyd/dunkelyd når eg kjørte. Svingte da av for å se etter hva det var, men da ville ikkje bilen ut av gir. Var så den sto låst fjerdegir, fikk den ikkje ut av gir. Så klarte å komme meg igang igjenn, så fungerte gira igjenn men den hakkelyden var der heletiden på hjemturen, å dette var for det meste beinvei
 #442832  av Trixie
 
Lurer på om det kan vere girkassen ja, tenkte eg skulle skru den utav og se på den. Er ganske surt å måtte begynne å skru allered, har hatt bilen i ca 2 veker. Fikk ikkje vite noe om at de var tull med girkassen når eg handlet bilen.
 #443012  av Phinex
 
Gratulerer med grim MR2! 8)
Siklet på denne selv, men har evig nok med en st162 og en is200 :lol:
Worklog plz!