TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • TUV papirer pÃ¥ TTE senkefjærer sw20.

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #442926  av magnesmurf
 
Noen som har, eller kan skaffe papirer på TTE senkefjærer, til mr2.

Kjøpte og monterte et sett med brukte senkefjærer fra TTE (toyota team europe)
Fulgte med tuv papirer til disse, men manglet noen sider.

Så får å få godkjent disse i vognkortet trenger jeg å grave opp papirene.
Er jo fler enn meg som har montert disse fjærene, så hvis noen har papirene liggende å slenge, og evt kan koipere disse.
Evt kan sende meg en pdf fil med pairene hvis det ligger på nett?

HÃ¥per noen kan hjelpe :?:
 #442955  av Anders gullstein
 
Jeg trengte ikke Tüv papirer på mine TRD fjærer, da de var orginalt Toyota ekstrautstyr. Det samme ble sagt da jeg monterte TTE fjærer på min 2006 Avensis. Hør med Toyota om eventuelle papirer. Godkjenning skal ikke være nødvendig.
 #442958  av magnesmurf
 
Er vel biltilsynet som avgjør det? Og da kommer det ann på hvilken kranglefant man evt møter..
 #443064  av magnesmurf
 
Skal komme meg innom en toyota forhandler hvor jeg har noen bekjentskaper.
Men fant ut at disse fjærene uansett senker såpass lite at jeg troligvis aldri kommer til å møte noen fra BT som krangler på at bilen er senket. Det ser fortsatt ut som orginal høyde.
 #443115  av Iceman22
 
Hvis ikke fjærene er original farget i svart så kan de mistenke at det er senkesett. På en Celica jeg hadde tidligere så ble TTE fjærene godkjent uten tuv papirer, da vegvesenet hadde tilgang til dokumentasjonen på disse. Hvordan de hadde det vet jeg ikke...
 #443117  av magnesmurf
 
De er svarte, og det står klart og tydelig merket TTE-toyota team europe på de.
Men vegvesenet setter sikkert ikke pris på at demperene er gule :P
 #443410  av Anders gullstein
 
Vet ikke hvordan det er biltilsynet hos deg, men sist jeg var innom trafikkstasjonen og godkjente et Momo ratt, var han som så på bilen entusiastisk over å se en god gammel MR2. Farge på støtdempere skal ikke ha noe å si. De kommer i alle farger :)