TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Rav4 d-4d GÃ¥r Mister motorkraft og gÃ¥r i nødmodus

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #442956  av RCM
 
Ha ren 2005 Rav4 d-4d som går i nødmodus. Det skjer som regel i ved stor belastning. For eksempel med henger i bratt bakke. Det som skjer er at motorlampa lyser og bilen mister all kraft og svarer nesten ikke på kassen. Det forsvinner hvis jeg stopper motoren og starter den igjen. Er det noen som har hvert borti dette tidligere?
 #442957  av RuneÃ¥dl
 
RCM skrev:Ha ren 2005 Rav4 d-4d som går i nødmodus. Det skjer som regel i ved stor belastning. For eksempel med henger i bratt bakke. Det som skjer er at motorlampa lyser og bilen mister all kraft og svarer nesten ikke på kassen. Det forsvinner hvis jeg stopper motoren og starter den igjen. Er det noen som har hvert borti dette tidligere?
hadde samme problemet på min avensis, der var det dieselpumpen som begynte å bli dårlig. Men hadde litt 2-takts olje på en tank, og da ble det bedre.
 #445348  av aiversen
 
Funnet ut av dette?
kjente feil med denne bilen/motoren (1CD) er at styreventilene på dieselpumpa ryker. da vil bilen miste trekkraft.
ellers så kan det være turbo. justeringen på turboen pleier å sette seg fast. start motoren og se om staget fra vakuumklokka på turboen beveger seg når man gir gass. er det ikke noe beveglse, så er det mest sannsynlig turbo. kan ta den ut og rense den, men vil ikke vare så lenge før feilen kommer tilbake. best å bytte.

Det letteste er å få lest ut feilkoder