TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Bytting av Girkasse, stor jobb?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #442994  av Trixie
 
Skal bytte girkassa på mr2en, lurte på om dette er ein stor jobb? Har hørt at du må utav med heile motoren ? Noen som evt vet pris på å bytte girkasse hos verksted vist eg skaffer ny girkasse selv?
 #442995  av lasse
 
Jeg ville nok tatt ut motor og gir sammen ja, om du har tilgang på løftebukk og elefantjekk så er det rimelig enkelt å gjøre selv.
Pris på en sånn jobb på verksted koster nok litt, da det tar litt tid, er jo bare å ringe og høre litt rundt det vel?
Om du tar ut motoren også, så er det jo lurt å bytte regreim, vannpumpe og sjekke tilstanden på clutchen i samme slengen, er jo ganske knotete å gjør når motoren står i bilen, samme med "hose from hell" og "hose from hell on earth" (HFH, HFHOE, google it :wink: )
 #442997  av Trixie
 
lasse skrev:Jeg ville nok tatt ut motor og gir sammen ja, om du har tilgang på løftebukk og elefantjekk så er det rimelig enkelt å gjøre selv.
Pris på en sånn jobb på verksted koster nok litt, da det tar litt tid, er jo bare å ringe og høre litt rundt det vel?
Om du tar ut motoren også, så er det jo lurt å bytte regreim, vannpumpe og sjekke tilstanden på clutchen i samme slengen, er jo ganske knotete å gjør når motoren står i bilen, samme med "hose from hell" og "hose from hell on earth" (HFH, HFHOE, google it :wink: )
Har ikkje tilgang på løftebukk og elefantjekk. Så trur de må bli gjort på verksted ellers så blir det problemer trur eg :p Skal ta å ringe rundt ja, fikk beskjed om at det var nettopp byttet stempler og registereim på bilen. (http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=47925952) Står i annonsen. Tenkte eg skulle skifte clutchen med det samme ja.
 #443050  av jona88
 
Har hatt ute girkassa på bilen to ganger og er ikke noe problem å få den ut uten å ta ut motoren. Jeg måtte løsne fremre og bakre motorfeste + pluss det festet som sitter på girkassa
 #443372  av Trixie
 
Var å handlet meg i LSD Girkasse i Danmark hos Motorimport.dk igår kostet berre 5000dkk, skulle ver ganske enkelt å skifte ut kassa fikk eg beskjed om ja :) Så nå kan eg snart ut med bilen igjenn :D