TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • 3sgte vacum ventil? trenger hjelp!!

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #443002  av Jibber16
 
Holder på og restaurere min 3sgte da jeg klarte og knekke en slik ventil: https://www.google.no/search?q=mr2+turb ... B800%3B600

Har lest meg litt opp på dette og slik jeg skjønner heter denne ventilen t-vsv eller noe og er vacum mellom innsug turbo og innsug motor. Kan denne kobles ut? med tanke på at jeg har en Greddy profec b-spec II boost controller som jeg skal koble på for å justere ladetrýkket etc. Er denne ventilen da overføldig? Evt viss ikke han noen en slik liggende til overs?

Motortype: 3sgte, 3 rev 1995 MOD.
 #443053  av FireWalk
 
Det er en primitiv form for boost controller om man kan kalle det det, den lar motoren få litt mer turbotrykk dersom gitte betingelser er oppfylt (tenning, lufttemperatur osv). De fleste som ettermonterer en ordentlig boost controller, eventuelt en nanuell blødeventil velger å koble den ut.

tvsven gir signal til den orginale boost måleren i instrumentpanelet. Den er også ansvarlig for boostcut på signal fra ECU.

Den orginale boost måleren er uansett ubrukelig så ser ikke noe problem i å koble den helt ut, men vær obs på at du da mister boost cut sikkerheten.

Om du bare har knekt nippelen av så er det utrolig hva man kan få til med litt superlim og epoxy. Da kan du lime det på igjen med superlim, for så å forsterke med epoxy når superlimet har størknet.