TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Delenummer bremser MK1

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #443078  av peedie
 
Eg lurer på delenr til bremseskiver bak til min mk1, sidan det er ein 86 modell og det er eit skifte i 86 på kva skiver som skal brukast (?). Skilt nr DE86829, Chassinr er JT1C0AW1100070660. Nokon som har peil?

Må også få tak i Indre endeledd delenr 45503 19065. Tips?
 #443085  av ArildM
 
Skiftet går i August i 1986, du ser det på størrelsen på bremsene. Husker ikke mm, men på late spec er bremsene større. Ellers er det også flere andre små forskjeller, hanskerommet er plassert litt lengre frem slik at du får større benplass. Setene er i velour, og ikke i tofarget tøy, dørtrekkene er annerledes, luftinntaket har flere finner, i stedet for to :)
 #443091  av ArildM
 
Er en MK1a du har, eller altså førsteutgaven :)
 #443092  av peedie
 
Det er jo den aller vakraste går det rykter om :P

Forresten : Blinklyspærer på sidene framme, skal det være 5w? Er hyperaktiv blinking på snuppa mi pga ombygd park til blink og dermed feil pærer, skal bygge dette om att, men er det orginalt med 5w på sidene?
 #443093  av ArildM
 
Skal mene det er vanlige 5w pærer ja :) Byttet bort noen stygge blåe led lamper til originale hvit/gule i fjor sommer på min :)
 #443094  av peedie
 
ArildM skrev:Skal mene det er vanlige 5w pærer ja :) Byttet bort noen stygge blåe led lamper til originale hvit/gule i fjor sommer på min :)
Det er det som er litt seigt med desse nydelige, klassiske skjønnheitane. Dei fleste har vore offer for rånete bøllefrø...
 #443095  av ArildM
 
Nå har jeg eid bilen min så lenge selv at jeg må nok ærlig innrømme at det var meg selv som monterte led lysene :mrgreen: :oops:
 #443166  av peedie
 
ArildM skrev:Nå har jeg eid bilen min så lenge selv at jeg må nok ærlig innrømme at det var meg selv som monterte led lysene :mrgreen: :oops:
Eg ønsker meg gule grøftelys :)
 #443171  av ArildM
 
Hehe, kan høre med Knut om det finnes noen flere i Latvia :) Synes det var litt kult med gule :)
 #443177  av peedie
 
ArildM skrev:Hehe, kan høre med Knut om det finnes noen flere i Latvia :) Synes det var litt kult med gule :)
Fekk med runde grøftelys. Ser litt st165ish ut. Kanskje det er noko eg kan selje og.