TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Bytte gassvaier, stor jobb?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #443475  av GhostRider88
 
Hei

Tenker å bytte gassvaier på min MR2 mk2 (begynner så smått å flise seg). Jeg har sett dette på ebay til en rimelig penge (linker under), men jeg er ikke noe mekanikker. Derfor lurte jeg på om dette er en omfattende jobb, og om det evt. er noen som kunne ta på seg en slik jobb ikke alt for langt vekk fra Notodden (Telemark)

Gassvaier: http://www.ebay.com/itm/271209581435?_t ... EBIDX%3AIT
 #444486  av rkarlsen
 
Skal igjennom samme jobben selv.

Jeg ser for meg at det er å klippe den gamle wiren for så å tre den nye igjennom.

Tror ikke det er så mye jobb, men tror det kan bli litt knotete mtp feste gasswiren til pedalen.
 #444498  av ArildM
 
Bytta på aw11. Originalkabel lang som bare pokker :-) da bytta jeg hele greia både hylstret og wiren. Litt jobb siden den går ut torpedoveggen, under bilen, under dekslene under bil, og så opp i motorrommet. Men vanskelig er det absolutt ikke :-)
 #444809  av GhostRider88
 
Takk for svar begge to :)
Har fått et prisoverslag på denne jobben inkl. deler av Underground Garage og regner med at jeg går får det.
Har fulgt med på om vaieren har fliset seg mer siden jeg oppdaget det i fjord, men har ikke gjort det. Så ser ut til at den holder en stund til :)