TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Celica t16 Cab , nok et puss opp prosjekt

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #443784  av |plumbo
 
Da har jeg og farmin gått i gang med 50 års krisa hans :P en herja celica cab.

på begynt prosjekt av flere , så en del deler mangler .

posetivt : Ny cab , nye fjærer og det lekker ikke vann fra motor eller radiator , 3 bremser fungerer som de skal , løfte mekanisme på lamper funker . gir kassa funker og eksosen er bra

Negativt : resten som ikke er nevnt ovenfor :P mao en god del og gjøre : lakk , rust , motor , bremser , interiør og el jobb .

om noen har en delebil eller deler liggende så gi meg en lyd , her trengs det masse !

Bilde

Bilde

Bilde

har akurat fått den inn på værkstedet denne uka så litt updtes kommer når det skjer noe ;)
 #443786  av ArildM
 
Kul bil :) Møtte en hel familie i noe som så ut som en senka T16 cab, var griserå synes jeg :) Ble overrasket når det var både mor og far og unger i den :D
 #443798  av |plumbo
 
ja er en sær sak detta . persjonlig er jeg ikke verdens største fæn av denne karosseritypen av celica , men skal bli gøy og få den sammen ;) blir nok ikke senka med det første . første pri er og få den fungsjonabel igjen , så får gubben på 50+ ta avgjørelsen om han vil selge den eller beholde den ;)
 #443834  av Myklebust
 
Stilig prosjekt! :) Då eg henta Celica Supraen i Molde så køyrte eg forbi en bilopphugger som hadde en raud slik T16 stående. Var innom og såg på den. Interiøret var ganske stygt, og det var en del rust i dører/dørkarmer og bobler rundt om. Kan vere motoren var i brukende stand, front- og bakfanger kunne sikkert passe din.

Problemet er at eg ikkje tok bilder av den, og eg husker ikkje namnet på huggeren.. Men eg veit det ligger langs E39 mellom Stranda og Vestnes, om du er i området der noken gang :wink:
 #443855  av <RuPerT>
 
kuuult prosjekt!! :D
 #444587  av |plumbo
 
da har faderen bestilt komplett overhalings sett til motoren ( grunnet en liten ulyd . ) har også fått 4 nye lenke armer til den . :)

Vi er fortsat på jakt etter deler til denne bilen ! Trenger nesten alle lampene , førings skinner med gummi til vinduene i dørene, høyre kalipper bak , plus div småtteri ellers , send en pm om du har noe liggende ;)

edit : det meste er likt fra vanlig cupe celica ;)
 #444589  av Myklebust
 
Fant du ut noke meir om den cab'en eg tipsa om? :P Var jo litt vagt det eg huska, men likevel.. Eg har sidestykkene til frontleppa og kanskje litt anna småplukk :)
 #444596  av |plumbo
 
kan brått hende det ja :)
lykt h siden ( reflektor rusten på vår )
bak lamper , park+blink lamper , blink i skjærmer , et speil ( husker ikke side ) , førings skinner og gummi lister til vinduene i for dører , evt bra ineriør , høyre kalipper bak , ( sikkert noe mer og men det kommer jeg ikke på i farta )
 #444597  av |plumbo
 
sjekka ikke videre , har ikke hatt tid men små i barnehage og turnus jobbing på fruen .. :\ send meg pris på det dere har så skal jeg vidre formidle det til gamern ';)
 #444601  av Myklebust
 
Får frontleppedelene for 100kr + frakt! Men heilt ærlig så er det sikkert lettere å finne ei heil frontleppe, satt opp mot å finne kun midtdelen! :P