TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Toyota Avensis 2007 toppakning

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #444438  av Kaizern
 
Hei!


Har en Toyota Avensis 2007 2.0 Diesel som har fått diagnosen kjølemedie i eksosen. (Testet med farge for å se etter eksos i kjølemedie)

Har da forhørt meg litt på pris for toppakningsbytte. Det er fra 20-25 tusen kroner. Toyota Hell Trondheim anbefaler ikke toppakningsbytte, men derimot motorbytte til 55 tusen kroner.

Hva i all verden skal man gå for?

Motoren har aldri kokt, jeg kjørte normalt og så plutselig sluttet varmeapparatet å fungere. Temperaturen lå på normalen, da stoppet jeg umiddelbart motoren og lot den stå i noen timer. Da jeg sjekket kjølemediebeholderen var den tom. Fylte på nytt og startet opp, da kom varmen tilbake etter ett minutt.

Hva ville dere gjort ?
 #444450  av mannen
 
Det er utvidet garanti på disse motorene går utifra at de har sjekket dette for deg ?? 7 års garanti på akkurat denne feilen. Så da spørs det jo når den ble registrert i 2007. Jeg kan ikke komme med noen anbefalinger men syns da det var utrolig mye med 55 k !
 #444451  av Kaizern
 
mannen skrev:Det er utvidet garanti på disse motorene går utifra at de har sjekket dette for deg ?? 7 års garanti på akkurat denne feilen. Så da spørs det jo når den ble registrert i 2007. Jeg kan ikke komme med noen anbefalinger men syns da det var utrolig mye med 55 k !

Førstegangsregistrert den 21.08.2007.

Servicene er ikke tatt hos Toyota siden 2010. Har tatt de hos mindre verksted pga Toyota verksted ligger for langt unna her jeg bor.


Det har vel noe å si på garantien?
 #444458  av harared
 
Uten å være til mye hjelp her, men min erfaring er at Toyota Hell Bil smører godt på når de beregner jobb og pris i sine prisoverslag på reperasjoner...
 #444475  av Fred
 
Og hva er km.stand på bilen din?
 #444759  av Kaizern
 
Fred skrev:Og hva er km.stand på bilen din?
Beklager sen tilbakemelding :-) Den har rullet 122.000 km. Har lagt inn Goodwill sak hos Toyota, den har nå ligget urørt der i snart 3 uker.. Supert!

Har brukt bilen til korte turer, sjekket kjøleveske før man kjører osv. Virker som alt går ut via eksos på ca 80-90 mil. Men idag når jeg startet bilen etter sjekk av kjøleveske så kobler nødmodus inn. Bilen har vært inne 2 ganger tidligere på under ett år med tett partikkelfilter, så aner meg at det er dette som har skjedd for en tredje gang...


Helvete, siste Toyotan jeg eier.................
 #444760  av Kaizern
 
mannen skrev:Det er utvidet garanti på disse motorene går utifra at de har sjekket dette for deg ?? 7 års garanti på akkurat denne feilen. Så da spørs det jo når den ble registrert i 2007. Jeg kan ikke komme med noen anbefalinger men syns da det var utrolig mye med 55 k !

Toyota Norge benekter at det er garanti på denne feilen :-( Men det lokale Toyota verkstedet har sagt dette er en "kjent" feil. Så de har fått igjennom en del på Goodwill, men aldri på en så "gammel" bil som min. Den har så vidt rullet 122.000km, så kjenner jeg blir forbanna når de sier den er "gammel"!
 #444768  av inzane2012
 
Kaizern skrev: Toyota Norge benekter at det er garanti på denne feilen :-( Men det lokale Toyota verkstedet har sagt dette er en "kjent" feil. Så de har fått igjennom en del på Goodwill, men aldri på en så "gammel" bil som min. Den har så vidt rullet 122.000km, så kjenner jeg blir forbanna når de sier den er "gammel"!
Må huske på at alder og km ikke er det samme da :) Carinaen min er fra 1984 og har bare gått rundt 105k, men den er ikke akkurat ung :) Men ja, en 2007 modell vil jeg ikke akkurat klassifisere som en gammel bil, den er vel bare som en tenåring å rekne :P
 #445543  av mannen
 
Kaizern skrev:
mannen skrev:Det er utvidet garanti på disse motorene går utifra at de har sjekket dette for deg ?? 7 års garanti på akkurat denne feilen. Så da spørs det jo når den ble registrert i 2007. Jeg kan ikke komme med noen anbefalinger men syns da det var utrolig mye med 55 k !

Toyota Norge benekter at det er garanti på denne feilen :-( Men det lokale Toyota verkstedet har sagt dette er en "kjent" feil. Så de har fått igjennom en del på Goodwill, men aldri på en så "gammel" bil som min. Den har så vidt rullet 122.000km, så kjenner jeg blir forbanna når de sier den er "gammel"!
Rart, jeg hørte at de var opptil 7 års garanti på motoren pga de har hatt så mye problemer med akkuratt den feilen der. Jeg trodde jeg hadde denne feilen ser du for det var lite kjøleveske, men det viste seg at det bare hadde forsvunnet litt og litt over tid. Men i den forbindelse så sjekka jeg opp hva dette kunne koste og da sa det at det var garanti feil, men jeg var 3 mnd. over garantien på 7 år. Håper jeg slipper unna med problemer på min, jeg har aldri hatt noe problemer med motor eller partikkelfilter til nå, har egentlig bare byttet bremser (Utenom ordinær service da) siden jeg kjøpte den i 08.