TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Justere blandingsforhold

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #444772  av rkarlsen
 
Hei.

Er det noen som kan si meg hvordan jeg kan justere blandingsforholdet mellom luft/bensin på 3s-gte?

Dette er en jap spec motor som får alt for mye bensin.

Det er satt inn større pumpe pga dette er en ombygd bil.
 #444773  av sleeper
 
Det er i utgangspunktet ikke noen god måte og gjøre dette på med orginal ecu montert.. (apexi safc er ikke og anbefalle på disse bilene. )
 #444774  av lasse
 
Hvilke symptomer har du da?
Man skal vel i utgangspunktet ikke få fetere blandig av større bensinpumpe og bensintrykkregulatoren funker som den skal skulle jeg tro?
Er det veldig fet blanding da? Kan jo sjekke lambdasonden, har jo litt å si på blandinga den.
Ellers er jo 3sgte kjent for å gå rikt ved litt turtall og full gass...
 #444775  av rkarlsen
 
Ble sånn etter jeg var inne og justerte CO. :?

Skjønner at det går litt bensin på den bilen men skal ikke bli søkk vått av eksosen der bilen har stått i 2 min.

Det er ikke vann/kondens som er grunnen til dette.
 #444776  av lasse
 
Hups!
Høres ut som det har blitt gjort noe rart da gitt...
 #444777  av rkarlsen
 
ja, er det jeg begynner å lure på.

Nå er det jo satt på større IC, 3" eksos og åpent luftfilter.

Dette skal ikke være utslagsgivende.

Mulig jeg kan kansje justere dette på LMM??
Var der det ble justert første gang.
 #444778  av lasse
 
Det skal ikke ha noe å si nei, ville dratt tilbake og fått dem til å justere på nytt jeg.
Hvorfor har du justert co? For høye verdier ved EU kontroll?
 #444780  av rkarlsen
 
Er en jap spec 3s-gte motor som jeg måtte ha co dox på ved godkjenning.

Men når jeg kom til riktig fyr så sa han at jeg ikke trengte. :evil:

Så må nok få justert den igjen ja.

Var for å få den innenfor verdiene.