Side 1 av 1

Begynner det å råtne rundt bremsene ?

Legg innLagt inn:03 sep 2014 23:49
av Ronnie
Noe som er vanlig er at sprut skjermen bak bremseskiva råtner vekk etterhvert...irriterende. Var på Toyota og spurte om det gikk an å få ny , men det gikk kun å få hele med ABS sensor huset og det kostet 3000 pr side ! Ikke planer om jeg ville gi det , så jeg gikk in på biltemas sider og plukket meg ut de 2 billigeste og tok med opp bremseskiva, de har ikke til toyota celica . Den billigeste var til MG og kostet 29 kr, passet overhodet ikke , den dyrere var til golf og koster 49 kr ca ..den passet på dimisjon utvendig . Kjøpte 2 stk , kuttet til så det passet , sveiste på og vips, sparte 5900 kronasjer . Kjøpte samtidig calipter lakk og lakket alt sammen selvfølgelig etter å ha slipt vekk rusten med rettsliper og vinkelsliper siden jeg har lånt vekk sandblåse utstyret mitt og han var ikke hjemme...Hvis man ikke kan sveise går det sikkert an å bore og bruke popnagler eller noe . Dette er til bak på Celica 1,8 men prinsippet er jo det samme uansett og lettere enn å måtte ta av hjulager etc http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilre ... OLF-66902/

Re: Begynner det å råtne rundt bremsene ?

Legg innLagt inn:04 sep 2014 10:07
av ArildM
SMART! :)
Er nok klart at bremseskjoldene har sin funksjon de også :)

Re: Begynner det å råtne rundt bremsene ?

Legg innLagt inn:07 sep 2014 21:40
av Ronnie
Sånn, der fikk jeg alt på plass , originale bremseskiver fra Toyota (de er lakkert på trommel fra butikk i motsetning til andre) Innbytte caliptere fra bema (de kommer i motsetning til orginale nye eller nye fra andre steder hel galvaniserte og med klave og 1500 istedet for 2300 kr pr stk og med klave ) alt lakkert med calipter lakk . Nye bremseband til håndbrekk , håndbrekk wire og sko . Tips : Demonter ABS /Hjulager hus når man skifter bremseband til håndbrekk ...ikke fordi man må men enklere og fortere , er bare 4 bolter ...