TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Danielj's Subaru BRZ "stance in the making"

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #444941  av DanielJ
 
Hvordan er stemningen her inne for å legge ut er subaru prosjekt? :roll:
 #444961  av DanielJ
 
Etter å ha tatt farvell med min MR2, startet planene med ny bil. Valget sto mellom GT86 eller BRZ. Jeg endte til slutt opp med å skrive kjøpekontrakt på en Subaru BRZ. Hvorfor jeg akkurat valgt å gå for BRZ, er fordi jeg liker frontangeren og lyktene bedre.


Hentet herligheten den 25.juli, da sto den i butikken med 10km på tellern. Det va en deilig følelse å hente seg helt ny bil og kjøre den fra Tønsberg til Bodø. Kan ikke si annet en at jeg har vært kjempe fornøyd med bilen. Koser meg hver gang jeg setter meg inn og trykker inn startknappen. Dette vil være et rullende prosjekt. Har startet å gjøre litt småting med bilen. Målet er å bygge en daily driver men samtidig en bil som kan med stolthet stilles ut på biltreff.



Hva er gjort:
- Circuit Sports panser dempere
- Alle utvendige pærer er skiftet ut med led
- Cusco LCA justerbare bærearmer bak
- Cusco auto levelizer
- Greddy air intake
- Greddy EVO3 eksos
- KW Variant 3 coilovers
- STI frontleppe
- Perrin kort antenne
- OEM Toyota armlen
- TRD ducktail (bestillt)




Min tidligere bil var en Toyota MR2 sw20. Ut i fra bildene av denne skjønner dere sikkert hvordan BRZén vil bli. Lav og brei :D

Før og etter
Bilde

Bilde

Bilde




Bilde

Fra den tiden jeg sikklet etter en BRZ som sto i Bodø men ble solgt til Trondheim
Bilde



Par bildet fra Helgen jeg hentet bilen
Bilde

Stoppet innom ACR på Club Honda Norge´s landstreff. Her ved siden av min fars Honda NSX.
Bilde

Bilde



Var raskt ute med å montere et armlen fra Toyota.
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde



Byttet ut noen pærer med led fra Superbrightleds.comBilde

Skiltlys
Bilde

Bagasjerom
Bilde

Ryggelys
Bilde

Ryggelys og tåkelys
Bilde

Grøftelys
Bilde

Bilde



Ble fort lei av symaskinlyden fra bilen. Så etter mye søking og lytting til youtube klipp, endte jeg opp med å handle GReddy EVO3 eksos. Prøvde å kjøre bilen uten db-pluggene først, men ble alt for mye bråk og resonans.. Dermed står de montert i hele tiden. Lyden med dem i er jeg utrolig fornøyd med! ikke noe resonans i kupeen og er fint å kjøre på langtur med!
Bilde

Bilde



Klargjøring/ detailing for Sommertreff´s høsttreff på ACR. Her ble det brukt Scholl s3 gold på de groveste plassene og Scholl s30+ på resten av bilen. Avsluttet med to lag Swissvax Concorso. Innvendig ble setene smurt med Swissvax leather milk og Swissvax Alcantara cleaner, resten ble renset med Swissvax Interior spray.
Bilde

Bilde

Maskert og klar for lakkrens
Bilde

Bilde

Litt bildet av sluttresultatet
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

GReddy eksosen smurt inn med Mothers Alu & Mag Polish
Bilde



Samme dag som Sommertreff skulle starte, kom det plutselig et sett med KW Variant 3 coilovers på døren. Dermed ble det med en gang montering og grov justering av camber forran og spissing. Det er også montert Cusco adjusable levelizer, for å stille lysene etter bilen ble senket.
Bilde

Bilde

Bilde



Ikke lenge etter treffet, kom "STI" leppen i posten. Krevde litt sliping og lakkering for å få den 100%
Bilde

Bilde

Bilde



Hadde lite å gjøre en dag på jobb. Lakkerte grillen på forskjermene for å få en STI look.
Bilde



Siden det ikke er mulig å stille camber bak på de orginale armene, var jeg nødt til å bestille justerbare bærearmer bak for å komme gjennom firehulskontrollen. Kjøpte Cusco sine LCA armer da jeg har mye god erfaring med cusco tidligere.

Cusco vs. OEM
Bilde

Klart for demontering
Bilde

Montert
Bilde

Bilde

Bilde

Firehjulskontroll tatt og bilen er godkjent av vegvesenet
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde



Her om dagen kom GReddy air intake og fikk nye DRL lykter på garantien. Fikk fukt/basseng i lyktene allerede etter en uke med bilen.. Men garanti er en fin ting :D Fjernet "sound tube" systemet som BRZ/GT86/FR-S kommer med. Det er et system som slipper lyd fra innsuger og inn i kupeen. Dette fjernet jeg. Ble mye mer ryddig i motorrommet!
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde



Gikk å fortalte til alle før jeg kjøpte bilen, at orginalvingen var det første som skulle bort. Lurte meg selv til å like den, helt til en dag da jeg bare MÅTTE bestille ny spoiler. Endte opp med TRD sin ducktail :D Den skal vel komme på til neste helg.
Bilde
 #444968  av DanielJ
 
Har vært i dialog med Sindre på Tempe Dekk i Trondhein angående pris på felger, så det er bare å spare litt.
Blir Work Meister S1R 18x9 et38 og 18x10 et38 :D
Bilde
 #444972  av ArildM
 
Fy fader så rått 8) :mrgreen:
Felgene blir heelt råe på den bilen der (eller akkurat de der felgene ser jo bra ut uansett hvilken bil man setter de på) :wink:
 #444975  av Myklebust
 
Kan ikkje sei anna enn "YE!" :mrgreen:

Har fantasert litt over om eg skulle kjøpt BRZ istedet for GT86 ;) Hadde nok gått for en GT86 med BRZ-fanger, BRZ-forskjermgriller og TRD-vinge! Grisefin i den fargen forresten! :D
 #444988  av DanielJ
 
Fikk ducktail spoileren fra TRD i går. Fikk lakkert og montert den i går kveld :) veldig førnøyd med kvalitet og passform!

Etter jobb i dag vasket jeg bilen. Lakkrenset, vokset og ruteforseglet bilen. Det føles så godt hver gang man har tatt en skikkelig shinings ;)



Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
 #444989  av Zepticon
 
Skulle lakket alt av plastikdetaljer også, enten skikkelig svart, eller i noe annet. "Plastikk" svart er ikke noe særlig, spesielt på siste bildet. Men likte spilern der _veldig_ godt :D