Side 1 av 1

Kontroll av sekvensielt turbo styring

Legg innLagt inn:27 sep 2014 00:19
av twin turbo
Noen som har prøvd og sett om acturatorene som styrer spjeld til intake air control valve (IACV) og exhaust gas control valve (EGCV) åpner når bilen står i park/fri og blir ruset opp til rett over 4000 omdreininger,det er vel da den andre turboen skal starte for fullt ? Veldig lett å se men har ingen bevegelse fra spjelda,lurer derfor på om dette er normalt så lenge bilen ikke er i fart eller om det enkelt og greit viser at det er en feil med vsv systemet! Er jdm utgave men regner med at styring av vsv fungerer likt på euro.

Re: Kontroll av sekvensielt turbo styring

Legg innLagt inn:17 okt 2014 19:51
av bjornalf
Ganske sikker på at trykk er en del av ligninga...

Re: Kontroll av sekvensielt turbo styring

Legg innLagt inn:28 okt 2014 14:04
av Oluf
Det er ikke RPM på motor alene den går ut fra, det er også andre faktorer som spiller inn.

IACV: aktiveres basert på rpm. bilens fart og throttle position. Denne trenger også minimum 7psi for å åpne fullt.

EGCV: aktiveres mellom 3000 og 4000rpm basert på rpm, bilens fart, inntak av luft og temperatur på luft.