TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Fremtidsplaner > Fra 3sge til Beams - innspill

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #446246  av GhostRider88
 
3rlend skrev:har ikke snøring men jeg er 98% sikker på at det passer rett over :P
Får håpe det :) Om ikke så er jeg ganske trygg på at Underground Garage kan tilpasse det jeg har, da jeg regner med at det er sterkt nok. Fått vite at orginal eksosen ikke duger på beams motoren.
 #449731  av marlboro1310
 
David skrev:sugemotor vs turbomotor blir evig diskusjon

den største forskjellen på en vanlig 3sge og en beams er effektøkning i bunn og mellomregister, det er her du merker den største forskjellen, takket være VVTI.
når det gjelder makseffekt er forskjellen røflig 45-50hk på bakhjul, eller 156hk mot 197hk "på papiret fra toyota"

ytterligere kan en beams videre trimmes opp til 260hk "relaktivt" enkelt som sugemotor, som turbomotor er potensialet langt høyere enn hvilken som helst annen 3S-GE.

hvis man sammenligner en original beams mot en original turbo.
vil beams gå fortere på bane, være mer lettkjørt på vei, og bruke mindre drivstoff.
det er tross alt en grunn til at toyota valgte å gå bort ifra turbo på mr2 og heller levere beams.

nå har jeg en beams mr2, så for alle som mener turbo er best, uten å engang ha sett en beams motor med egne øyne, ei heller kjørt en, anbefaler jeg å ta en tur hit så kan du få sitte på en tur.

for meg er det eneste som har noe å si hvordan følelse motoren gir, hvor morro det er, hvor stort smilet blir av å kjøre den.
for noen kan det være nok å ha en 3S-GE, 5S-FE å cruise rundt i.
noen liker å kjenne en turbomotor gå fra vakuum til overtrykk i form av akselerasjon.

jeg liker å ha en motor som er responsiv, turtallsvillig og effektiv.
Hei. Har du en tråd på MR2en din med BEAMS motor i? Har kjørt MR2 GTi, 1600 Twincam og GTS gen3 turbo tidligere.
 #449753  av marlboro1310
 
Tenkte på David her som sier han har en Beams MR2, det syntes jeg var interessant lesning! :D