Side 1 av 1

Kompressor og tuning

Legg innLagt inn:05 okt 2014 22:09
av voivoi
Hei og hå,

Eg har ein GT86 som eg vil montere kompressor på og chiptune etterhvert. Eg er ikkje noen ekspert på slikt, så eg vil overlate det til proffesjonelle. Deler og programvare bestiller eg selv, men montering og tuning vil eg ha hjelp til.

Så spørsmålet mitt er om det er noen som spesialiserer seg på dette her i Norge?

Re: Kompressor og tuning

Legg innLagt inn:07 okt 2014 13:48
av ArildM
Hør med David her på furmet (Underground Garage på Facebook). Kanskje han kan hjelpe til? :)

Re: Kompressor og tuning

Legg innLagt inn:08 okt 2014 05:44
av voivoi
ArildM skrev:Hør med David her på furmet (Underground Garage på Facebook). Kanskje han kan hjelpe til? :)
Takk! Det er ikkje aktuellt før sommer 2016, for då er bilen nedbetalt. Men er greit å drive research før den tid tenkte eg. :)

Re: Kompressor og tuning

Legg innLagt inn:11 okt 2014 21:03
av Njynj
Hvorfor kompressor? Er jo så mye fint med Turbo å få kjøpt til EJ20 motorene.

Re: Kompressor og tuning

Legg innLagt inn:12 okt 2014 06:26
av voivoi
Njynj skrev:Hvorfor kompressor? Er jo så mye fint med Turbo å få kjøpt til EJ20 motorene.
Kompressor er enklere, meir driftsikkert og 50% effektøkning holder plenty. :)

Re: Kompressor og tuning

Legg innLagt inn:12 okt 2014 10:11
av Njynj
voivoi skrev:
Kompressor er enklere, meir driftsikkert og 50% effektøkning holder plenty. :)
Den kan være enklere, men mer driftsikker er den kanskje ikke, den vil kreve en del vedlikehold.
Men med 300hk som mål så blir det nok bra med kompressor.

Re: Kompressor og tuning

Legg innLagt inn:12 okt 2014 14:01
av voivoi
Njynj skrev:
voivoi skrev:
Kompressor er enklere, meir driftsikkert og 50% effektøkning holder plenty. :)
Den kan være enklere, men mer driftsikker er den kanskje ikke, den vil kreve en del vedlikehold.
Men med 300hk som mål så blir det nok bra med kompressor.

Etter det eg har lest på amerikanske forum så er det mindre tull med kompressor enn turbo.. eller?