TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • VoiVoi`s GT86 TRD

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #445278  av GhostRider88
 
Nydelig! Liker veldig godt vingen og baklyktene. Gjør at den skiller seg ut! Har du navn på dette kittet?

Fikk av en eller annen grunn lyst på donut 8)
 #445280  av voivoi
 
GhostRider88 skrev:Nydelig! Liker veldig godt vingen og baklyktene. Gjør at den skiller seg ut! Har du navn på dette kittet?

Fikk av en eller annen grunn lyst på donut 8)
Takk! :) Kittet er fra TRD, så det bestillte eg samtidig med bilen hos Toyota! Baklyktene er fra Valenti, kjøpt fra Australia. :)
 #445283  av GhostRider88
 
voivoi skrev:
GhostRider88 skrev:Nydelig! Liker veldig godt vingen og baklyktene. Gjør at den skiller seg ut! Har du navn på dette kittet?

Fikk av en eller annen grunn lyst på donut 8)
Takk! :) Kittet er fra TRD, så det bestillte eg samtidig med bilen hos Toyota! Baklyktene er fra Valenti, kjøpt fra Australia. :)
Fineste kombinasjonen etter min mening! Drømmebil dilux 8) kan jeg spørre om hva hærligheten kostet?
 #445286  av voivoi
 
GhostRider88 skrev:
voivoi skrev:
GhostRider88 skrev:Nydelig! Liker veldig godt vingen og baklyktene. Gjør at den skiller seg ut! Har du navn på dette kittet?

Fikk av en eller annen grunn lyst på donut 8)
Takk! :) Kittet er fra TRD, så det bestillte eg samtidig med bilen hos Toyota! Baklyktene er fra Valenti, kjøpt fra Australia. :)
Fineste kombinasjonen etter min mening! Drømmebil dilux 8) kan jeg spørre om hva hærligheten kostet?
Hjertelig! Ja det, kan du spør om, ingen hemmelighet det. :) Eg ga 509 000 for den, og det er med TRD kittet og JBL lydpakke.. Tør ikkje tenka på ka den er verdt nå. :P
 #445289  av GhostRider88
 
Var i den gata jeg tenkte. Mye penger, men du får mye kjøreglede med på kjøpet og sammenlignet med andre sportsbiler i samme segment, er dette et bra kjøp. Vurderte en stund å bestille GT86 selv etter å ha lånt den en uke, men har en mr2 og trenger mer en bruksbil. Men kanskje med tiden når de begynner å få en fin bruktbil-pris :)
 #445293  av ArildM
 
Nydelig bil :D
 #445297  av voivoi
 
GhostRider88 skrev:Var i den gata jeg tenkte. Mye penger, men du får mye kjøreglede med på kjøpet og sammenlignet med andre sportsbiler i samme segment, er dette et bra kjøp. Vurderte en stund å bestille GT86 selv etter å ha lånt den en uke, men har en mr2 og trenger mer en bruksbil. Men kanskje med tiden når de begynner å få en fin bruktbil-pris :)
Det er mye penger ja, men Toyota Haugesund var greie med meg og ga meg tre års rentefritt lån, samt full kasko for rett over 5000 i året. Så derfor blei det nybil kjøp istedefor brukt. :) Ja den har synket veldig i pris, men ser det ligger flest med automatgir ute på Finn. Manuell er absolutt å foretrekke spør du meg! :)
 #445298  av voivoi
 
ArildM skrev:Nydelig bil :D
Takk Arild! :)
 #445314  av GhostRider88
 
voivoi skrev:
GhostRider88 skrev:Var i den gata jeg tenkte. Mye penger, men du får mye kjøreglede med på kjøpet og sammenlignet med andre sportsbiler i samme segment, er dette et bra kjøp. Vurderte en stund å bestille GT86 selv etter å ha lånt den en uke, men har en mr2 og trenger mer en bruksbil. Men kanskje med tiden når de begynner å få en fin bruktbil-pris :)
Det er mye penger ja, men Toyota Haugesund var greie med meg og ga meg tre års rentefritt lån, samt full kasko for rett over 5000 i året. Så derfor blei det nybil kjøp istedefor brukt. :) Ja den har synket veldig i pris, men ser det ligger flest med automatgir ute på Finn. Manuell er absolutt å foretrekke spør du meg! :)
Det var jo et veldig bra tilbud :) Tankene begynner å surre når man hører slikt, for har god dialog med de ansatte på Toyota her. Faren min er eksempelvis bestevenn med en av selgerne :)

Å ja, etter å ha prøvd en GT86 med manuell og automat, så er manuell absolutt å foretrekke.

Er dette en bruksbil du kommer til å bruke helårs, eller en sommerbil?
 #445321  av voivoi
 
GhostRider88 skrev:
voivoi skrev:
GhostRider88 skrev:Var i den gata jeg tenkte. Mye penger, men du får mye kjøreglede med på kjøpet og sammenlignet med andre sportsbiler i samme segment, er dette et bra kjøp. Vurderte en stund å bestille GT86 selv etter å ha lånt den en uke, men har en mr2 og trenger mer en bruksbil. Men kanskje med tiden når de begynner å få en fin bruktbil-pris :)
Det er mye penger ja, men Toyota Haugesund var greie med meg og ga meg tre års rentefritt lån, samt full kasko for rett over 5000 i året. Så derfor blei det nybil kjøp istedefor brukt. :) Ja den har synket veldig i pris, men ser det ligger flest med automatgir ute på Finn. Manuell er absolutt å foretrekke spør du meg! :)
Det var jo et veldig bra tilbud :) Tankene begynner å surre når man hører slikt, for har god dialog med de ansatte på Toyota her. Faren min er eksempelvis bestevenn med en av selgerne :)

Å ja, etter å ha prøvd en GT86 med manuell og automat, så er manuell absolutt å foretrekke.

Er dette en bruksbil du kommer til å bruke helårs, eller en sommerbil?


Eg må nok bruke den heile året.. har ikkje råd til to biler. Eg fekk den i januar, så fekk prøvd den ut noen måneder på vinterføre! Gjekk greit, men tror eg må hive noe tungt baki vist eg sku ha kjørt ein plass med bratte bakker. Elektronikker er ganske behjelpelig i svinger og slikt, men bakkestart er litt vrient.
 #445324  av Sarlacc
 
voivoi skrev:...samt full kasko for rett over 5000 i året...
Bare pass på når det har gått et år, da skrur Tennant opp prisen noe voldsomt og det er på tide å bytte selskap :D

Ellers så er GT86 en utmerket vinterbil, vrikker på rumpa og koser seg.
Jeg bruker VSC Sport modus mye på vinterføre, særlig i oppoverbakker der litt hjulspinn er å foretrekke fremfor at elektronikken struper gassen.