Få ut en datalog av problemet, så ser man enkelt hva som er galt.
Delebytting er bare tull når man har datasprut. Nesten all informasjon ligger klar i pluggen, du trenger bare å koble deg til å lage en logg egentlig.
Hvis det er Denso 12+1 systemet du bruker (brukes av 1JZ og 2JZ uten VVTi), så er kam-sensoren som er en svakhet når motor runder 100 000km. Da sprekker den som regel, og fylles med olje fra motor.
Man ser dette på loggene ved at du mangler RPM når du starter eller faller for lavt på turtallet under kjøring.
- 2004 Ssangyong Rexton 270XDi
- 1993 JZX90 Mark II. 1JZ-GTE, BW S200SX-RS51, Megasquirt MS3x.
x - Jeep Gr. Cherokee 4.0
x - 1992 Volvo 940GL
x - 1989 Volvo 740 GL/TIC 232hk@1bar
x - 1987 Suzuki TS-125ER