TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Mr2 Turbo banebil. TRD 2000GT

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #448281  av 3rlend
 
Hva med styrke i sideveggene på dekket? :p et ballongdekk med relativt myke vegger vil jo flytte vekten på en uønsket måte kontra et med noe mindre profil å stivere vegger? :p
 #448284  av Stian AB
 
3rlend skrev:Hva med styrke i sideveggene på dekket? :p et ballongdekk med relativt myke vegger vil jo flytte vekten på en uønsket måte kontra et med noe mindre profil å stivere vegger? :p
Detta kan sikkert diskuteres i evigheter, men jeg mener et lavprofildekk gir bedre handling.. Uansett, bremsene er for store til 16" felger, så akkurat den saken er grei. Det blir 17" med 240 bredde foran..Selvfølgelig slicks!
 #448301  av ArildM
 
Mer sidevegg gir mer feedback fra bilen, du kan pushe grensene og kjenne at ting er i ferd med å slippe, og få en advarsel før det slipper :) Da er sideveggene med på å gi deg litt tilbakemelding, samtidig som det skal like stor kraft til før det faktisk slipper :) har du for mye sidevegg kan lavprofil være dårlig i hyppige kontrasving pga mye bevegelse i sidevegg, så det gjelder å finne et godt kompromiss tilpasset din kjøres til. Mitt poeng var bare at hardere understell, og mindre profil, og bredere dekk ikke alltid er bedre i det uendelige :) 17" bør funke fint :) 18" kan bli litt mye, men det spørs hvordan du tenker mtp grep :) Jeg liker å kunne hele tiden pushe bilen til det ytterste, og da er litt sidevegg fint for meg. Aldri spunnet rundt med aw11, men hatt både overetyring og understyring rikelig av ganger :)
 #448306  av lasse
 
Jeg foretrekker ihvertfall lavere profil, har kjørt med både 15 og 17 på banehjul, med høyere sidevegger føler jeg at bilen ruller mer, og understyrer litt mer. 17" med 40 profil har jeg vært veldig fornøyd med, god tilbakemelding og bra grep uten for mye rulling.
Husk at hjulvinkler er utrolig viktig, har mer å si enn du aner, justerbare dempere er også en fordel, jeg har justert bort ganske så mye understyring på min med mine gule koni (alltid den stiveste enden som slipper først, understyring=for stivt foran)
Har også kjørt med like brede dekk foran og bak, har funka bra det (205 breie toyo r888)
Kjører nå 205+235/40/17" r888 og det funker også veldig bra.
 #448322  av Stian AB
 
Hvilken deler brukes for å koble olje retur fra turbo inn på moroso bunnpanna? Siden jeg har orginal turbo hadde det enkleste vært å finne en overgang med gjenger på ene sia og mulighet for å koble den orginale slangestumpen på den andre.. Ellers må jeg bruke AN koblinger, stålomspunned slange og en overgang til orginal turbo.. Noen tips?
 #448323  av donk2k
 
Skru ut nippel fra orginalbunnpanne. Sett denne inn i den nye. Da blir hele returen som før.
 #448324  av Stian AB
 
donk2k skrev:Skru ut nippel fra orginalbunnpanne. Sett denne inn i den nye. Da blir hele returen som før.
Er ikke den sveisa fast? Jeg har ikke sett så nøye på det enda, men hvis det er så lett som du sier er det jo greit. Takk..
 #448357  av Stian AB
 
Hvor kan jeg hente signal til tachometer/rpm måler? Har prøvd noen ledninger fra datasprutet uten hell.
 #448382  av Stian AB
 
Moroso bunnpanna er på plass. Oljekjøler er også montert. Den ble plassert ved høyre luftinntak, der ic sitter orginalt. Begge stolfestene er ferdige, det samma er oppkobling av målerne. Trenger bare å finne ut hvor jeg kan hente signal til rpm måleren. Rx8 bremser, braketter og yellowstuff bak klosser er på vei i posten.
bilde 2(3).JPG
bilde 2(3).JPG (989.23 kiB) Vist 3202 ganger
bilde 1(1).JPG
bilde 1(1).JPG (924.36 kiB) Vist 3202 ganger
 #448384  av ArildM
 
RÃ¥tt :D
 #448397  av Stian AB
 
Jeg prøvde å koble et sandwitch adapter med to utganger til oljekjøler der filteret sitter orginalt, men det var dårlig med plass til slangene som skal til den eksterne oljekjøleren. Peilepinnen er i veien for den ene utgangen på adapteret. Har noen montert ekstern oljekjøler på 2 gen 3sgte før uten å møte på dette problem? Isåfall, hvordan løste du det?
Tenkte på å fjerne den orginale kjøleren for å få adapteret nærmere blokka å dermed bedre plass, men det kan bli mye knotete jobb med motoren i bilen.
 #448405  av Stian AB
 
Et Mocal filteradapter til å skru i blokka med 3/4" har to utganger som går rett opp fra adapteret. Det vil vel passe? Tenkte en slange fra det adapteret til en filterholder med filter, med slange fra denne til oljekjøleren som igjen er koblet med en slange inn på filteradapteret på blokka.. Høres det ut som en godkjent løsning?
 #448410  av Stian AB
 
Var litt hektisk i garasjen i går.. Mye av delene fra bilen min og bilen til brodern har blitt stjålet. Både carbon vingen, alle instrumentene, oljekjøleren og to sett nye 4 punkt belter er borte. Fra den andre bilen tok de datasprutet og motec dashlogger. De tok to omp carbon stoler også! Hvis vi ikke finner igjen delene i løpet av våren, noe vi sikkert ikke gjør, så legges planene for mr2'en på hylla.. Får se om jeg får igjen motivasjonen til vintern:(
 #448413  av ArildM
 
:shock: Fy fader altså :(
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9