TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Mr2 Turbo banebil. TRD 2000GT

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #445503  av Stian AB
 
Har gått et par år siden jeg solgte min gamle mr2, så nå var det på tide med en ny en ;)
Denna gangen ble det en ren banebil som jeg kjøpte på vei ned til gatebil i høst, og fikk brukt den over 5 timer på banen i løpet av 2 dager. Bilen funka bra uten noen feil i løpet av den helga. MEN, den trenger flere oppgraderinger :D

Bilen er en 92 mod Mr2 Turbo uten targa-tak. Den er tidligere eid av en på forumet her, kanskje flere for alt jeg vet.
Den har et trd widebody replica kit, hvite compomotive felger og en svært carbonvinge. Fint utgangspunkt for en banebil :)

Jeg vet ikke så mye om hva som er gjort med bilen, siden jeg ikke har begynt å skru på den enda. Måtte isolere garasjen først ;) Hvis noen har info om denna bilen så tar jeg imot det med takk.

Den skal bygges for raske rundetider, så jeg skal strippe den for så mye vekt som mulig, bygge skikkelig bur, få litt mere hk i motor denna vinteren og kanskje bygge motor med 400-450hk neste vinter. Planen er store bremser, slicks og lav vekt. Trenger tips og råd om alt som kan gjøre bilen raskere rundt banen egentlig.
bilde.JPG
bilde.JPG (1.22 MiB) Vist 3831 ganger
 #445504  av Stian AB
 
Fikk de nye frambremsene fra usa i dag. Wilwood 330mm 4 stempla. Trenger noen større bremser bak også. Noen tips?
bilde(1).JPG
bilde(1).JPG (573.58 kiB) Vist 3831 ganger
 #445505  av lasse
 
Høres bra ut det der!
Jeg ville gått på med understell ihvertfall, stivere foringer, dempere/fjærer eller ett skikkelig sett med høydejusterbart (husk at du får det du betaler for), og riktig justerte hjulvinkler kan bety mye.
Ellers vet jeg det er mange som bygger om så de kan bruke originale mazda rx8 fremskiver på originale mr2 calippere.
 #445506  av Stian AB
 
lasse skrev:Høres bra ut det der!
Jeg ville gått på med understell ihvertfall, stivere foringer, dempere/fjærer eller ett skikkelig sett med høydejusterbart (husk at du får det du betaler for), og riktig justerte hjulvinkler kan bety mye.
Ellers vet jeg det er mange som bygger om så de kan bruke originale mazda rx8 fremskiver på originale mr2 calippere.
Bilen har apexi coilovere og poly foringer+ skikkelig stabstag.. Må bare få senka den enda mer og litt hissigere hjulvinkler, så skal den biten være i boks. For bilen er veldig stiv og sitter godt på banen, selv med vanlige gatedekk. Vil rx8 skivene og originale calippere funke godt nok bak når det blir store wilwood foran?
 #445510  av Stian AB
 
Alt interiøret er til salgs eller gis bort. Er på jakt etter 93+ baklykter..
 #445538  av Stian AB
 
Har fått ribba bilen for noen kg allerede. Dørene er ganske tunge, tipper på 20-30kg pr stykk. Varmeapparatet veide også litt, så det kommer ikke tilbake i bilen når jeg er ferdig.
bilde 1.JPG
bilde 1.JPG (970.88 kiB) Vist 3764 ganger
bilde 2.JPG
bilde 2.JPG (1.21 MiB) Vist 3764 ganger
bilde 3.JPG
bilde 3.JPG (814.58 kiB) Vist 3764 ganger
bilde 4.JPG
bilde 4.JPG (617.1 kiB) Vist 3764 ganger
bilde 5.JPG
bilde 5.JPG (732.25 kiB) Vist 3764 ganger
 #445539  av Stian AB
 
Icèn skal byttes ut med en vannavkjølt ic.
bilde 1(1).JPG
bilde 1(1).JPG (930.07 kiB) Vist 3763 ganger
bilde 4(1).JPG
bilde 4(1).JPG (841.72 kiB) Vist 3763 ganger
bilde 5(1).JPG
bilde 5(1).JPG (853.17 kiB) Vist 3763 ganger
bilde(2).JPG
bilde(2).JPG (930.34 kiB) Vist 3763 ganger
 #445567  av Stian AB
 
Takk for det.
 #445582  av 3rlend
 
du får jo wildwood bakbremser også til mr2 :)
carbenfiber creations lager jo masse carbon og glassfiber deler :)

på twosrus eller tcs motorsports :)
eller så virker det jo så du har de riktige oppgraderingene fra før :D gratulerer med rå bil!
 #445586  av Stian AB
 
3rlend skrev:du får jo wildwood bakbremser også til mr2 :)
carbenfiber creations lager jo masse carbon og glassfiber deler :)

på twosrus eller tcs motorsports :)
eller så virker det jo så du har de riktige oppgraderingene fra før :D gratulerer med rå bil!
De wilwood bakbremsene blir litt for dyre.. Får se om jeg finner noe billigere som funker bra nok. Kunne tenkt meg glassfiberdører for å spare maaange kilo.
 #445595  av 3rlend
 
twosrus har også løsningen med rx8 skiver og adapter til å flytte callipperen til en bra pris :)
 #445602  av Stian AB
 
3rlend skrev:twosrus har også løsningen med rx8 skiver og adapter til å flytte callipperen til en bra pris :)
Var innom der nå.. Mye snadder til mr2!
 #445612  av Stian AB
 
Fikk gjort litt på bilen her om dagen. Det meste er rivd ut innvendig nå.. Skal lage ny rattstamme siden den gamle er full av innstillingsmuligheter som jeg ikke trenger. Er noen kilo å spare der også :) Vurderer snap-off ratt, så hvis noen skal selge er jeg intr.
bilde 5(2).JPG
bilde 5(2).JPG (941.74 kiB) Vist 3656 ganger
bilde 4(2).JPG
bilde 4(2).JPG (753.03 kiB) Vist 3656 ganger
bilde 3(2).JPG
bilde 3(2).JPG (720.02 kiB) Vist 3656 ganger
 #445918  av Stian AB
 
Vil rene slicks bli for brutalt for mr2'en?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 9