TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Mr2 Turbo banebil. TRD 2000GT

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #447645  av ArildM
 
Tipper du finner utav det :) Virker som du har satt deg inn i emnet i alle fall :)
 #447646  av 3rlend
 
Hva med denne løsningen? Kansje ikke helt optimalt mtp banekjøring, men du ser temp holder seg bra.
For det første så tenker vel folk mest på sikkerheten.
for det andre var det særdeles lite pent. Men wth- because racecar :p
jeg har troa på montering i bagasjerom og et scoop på toppen med vifter under :)
Men det er bare meg :p

Edit: fordel å legge med link.
http://atsracing.net/Parts/Details/ICBOV-ATS-TOPMIC
 #447676  av Stian AB
 
ArildM skrev:Tipper du finner utav det :) Virker som du har satt deg inn i emnet i alle fall :)
Takk for det, jeg finner nok en løsning til slutt :D
 #447677  av Stian AB
 
3rlend skrev:Hva med denne løsningen? Kansje ikke helt optimalt mtp banekjøring, men du ser temp holder seg bra.
For det første så tenker vel folk mest på sikkerheten.
for det andre var det særdeles lite pent. Men wth- because racecar :p
jeg har troa på montering i bagasjerom og et scoop på toppen med vifter under :)
Men det er bare meg :p

Edit: fordel å legge med link.
http://atsracing.net/Parts/Details/ICBOV-ATS-TOPMIC
Helt enig med deg..jeg har også trua på montering i bagasjen, men skal prøve uten scoop for det blir så mye ekstra arbeid med lakk og sånt.
 #447703  av PerX
 
fant du ut med ledningsnettet? du trenger 3 sider av ledningskjemaet å se på samtidig. en som inneholder coilen osv. en som har dynamo/strøm tilføresel og den siste som inneholder motorcomputer.

æ lagde en ledningsnett for noen år sia, som æ ikke hadde gnist først, viste seg at æ hadde bytta mellom 2 ledninger på fordeleren.
 #447704  av Stian AB
 
Fikk lakka bilen innvendig i dag..
bilde 3(3).JPG
bilde 3(3).JPG (772.53 kiB) Vist 3272 ganger
bilde 2(5).JPG
bilde 2(5).JPG (837.25 kiB) Vist 3272 ganger
bilde 1(3).JPG
bilde 1(3).JPG (767.02 kiB) Vist 3272 ganger
 #447707  av ArildM
 
Ser bra ut :)
Hva tror du du ender opp på vektmessig? Skal du kappe ut noe metall flere steder? Felle ned panseret for å lage scoop?
Eller kanskje bare på AW11 det er vanlig å gjøre?
 #447712  av Stian AB
 
ArildM skrev:Ser bra ut :)
Hva tror du du ender opp på vektmessig? Skal du kappe ut noe metall flere steder? Felle ned panseret for å lage scoop?
Eller kanskje bare på AW11 det er vanlig å gjøre?
Ser greit nok ut mtp at jeg lakka med sprayboks. Er ihvertfall ikke gult lenger! Hehe.. Håper på 1000kg. Men har aldri veid bilen før jeg begynte, så det blir bare tipping. Har planer om et scoop i panseret ja, men det får bli noe av det siste jeg gjør. Nå skal jeg prøve å starte'n for å få litt motivasjon igjen.
 #447714  av Stian AB
 
PerX skrev:fant du ut med ledningsnettet? du trenger 3 sider av ledningskjemaet å se på samtidig. en som inneholder coilen osv. en som har dynamo/strøm tilføresel og den siste som inneholder motorcomputer.

æ lagde en ledningsnett for noen år sia, som æ ikke hadde gnist først, viste seg at æ hadde bytta mellom 2 ledninger på fordeleren.
Fant ut av det i dag ja :D Fikk endelig starta motoren :P
 #447719  av ArildM
 
Ikke mist motivasjonen, bare peisa på :D Er i motbakke det går oppover sier dem :)
Grattis med oppstart igjen da :)
 #447721  av Stian AB
 
ArildM skrev:Ikke mist motivasjonen, bare peisa på :D Er i motbakke det går oppover sier dem :)
Grattis med oppstart igjen da :)
Takk. Motivasjonen fikk en ny oppstart sammen med motoren :lol:
 #447734  av PerX
 
Stian AB skrev:
PerX skrev:fant du ut med ledningsnettet? du trenger 3 sider av ledningskjemaet å se på samtidig. en som inneholder coilen osv. en som har dynamo/strøm tilføresel og den siste som inneholder motorcomputer.

æ lagde en ledningsnett for noen år sia, som æ ikke hadde gnist først, viste seg at æ hadde bytta mellom 2 ledninger på fordeleren.
Fant ut av det i dag ja :D Fikk endelig starta motoren :P
ka som var feilen? :)
 #447735  av Stian AB
 
PerX skrev:
Stian AB skrev:
PerX skrev:fant du ut med ledningsnettet? du trenger 3 sider av ledningskjemaet å se på samtidig. en som inneholder coilen osv. en som har dynamo/strøm tilføresel og den siste som inneholder motorcomputer.

æ lagde en ledningsnett for noen år sia, som æ ikke hadde gnist først, viste seg at æ hadde bytta mellom 2 ledninger på fordeleren.
Fant ut av det i dag ja :D Fikk endelig starta motoren :P
ka som var feilen? :)
Var nok den hvite ledninga som måtte jordes.. Mange takk for hjelpa PerX!
 #447739  av 3rlend
 
Stian AB skrev:
ArildM skrev:Ser bra ut :)
Hva tror du du ender opp på vektmessig? Skal du kappe ut noe metall flere steder? Felle ned panseret for å lage scoop?
Eller kanskje bare på AW11 det er vanlig å gjøre?
Ser greit nok ut mtp at jeg lakka med sprayboks. Er ihvertfall ikke gult lenger! Hehe.

Noe galt med gult ? :p
 #447742  av Stian AB
 
3rlend skrev:
Stian AB skrev:
ArildM skrev:Ser bra ut :)
Hva tror du du ender opp på vektmessig? Skal du kappe ut noe metall flere steder? Felle ned panseret for å lage scoop?
Eller kanskje bare på AW11 det er vanlig å gjøre?
Ser greit nok ut mtp at jeg lakka med sprayboks. Er ihvertfall ikke gult lenger! Hehe.

Noe galt med gult ? :p
Når det er gult, litt rødt, svart og noe bart stål i samma kupeen så ser det ikke bra ut.. I tillegg får man så mange slag i armen av å ha gul bil!
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9