Side 1 av 1

Dyser??

Legg innLagt inn:20 okt 2014 13:01
av Perli
Hei,
Har en 1990 GT-4 som er kraftig oppgradert mht. å ta ut mye effekt.
- Smidd innmat
- ballansert veiv + nye lagre
- Oppgradert bensin pumpe + trykk regulator
- Oppgradert turbo - ca 1,6 bar max.
- Front montert IC
- 3" Eksos fra turbo
- MoTec datasprut
Bilen er kun innkjørt etter ombygging og jeg skal nå mappe den på ny hadde tenkt å ta ut ca 35o hk. Eneste som mangler er å oppgradere dysene, står originale på i dag, kan noen anbefale hvilke dyser jeg bør kjøpe?

Re: Dyser??

Legg innLagt inn:20 okt 2014 17:22
av donk2k
Skal du kjøre sprit (e85) eller bensin?
Og er det max 350hk for alltid du sikter mot eller er det en viss sjanse for at du skal videre opp i effekt seinere?

Du bør/må forresten bytte fuel-rail også..

Re: Dyser??

Legg innLagt inn:27 okt 2014 17:47
av 3rlend
hei.
jeg har noen mørkblåe sard 800cc dyser, (atsracing målte dem til 880cc @ 3bar trykk)
drop in i original fuel rail, bruker orginale kontakter. trengier bare en borret fuel rail som du får far atsracing billig.
disse skal vel holde til 500hk på bensin, en del mindre på e85 da.
pm om du er interessert :)

Re: Dyser??

Legg innLagt inn:28 okt 2014 13:46
av Perli
Donk2k - jeg ser for meg at 350 bør holde foreløpig, klarer jeg dette på original dyser?

Re: Dyser??

Legg innLagt inn:29 okt 2014 15:49
av 3rlend
Du må opp mot 550cc for å få være borti 350 tallet :)

Re: Dyser??

Legg innLagt inn:29 okt 2014 19:10
av sleeper
Denne fuel railen fungerer supert ( bruker den på min egen.
http://speed-source.net/?wpsc-product=3 ... -fuel-rail

Ang dyser så kan du like gjerne kjøpe store nok så de holder til fremtidige oppgraderinger også.
med motec styring, så går bilen helt fint på rolig kjøring selv med relativt store dyser.
finner du njoen lavohm dyser på ca 1000cc så har du masse og "vokse" på.. :wink: