TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Kjøpt MR2, kjenner noen til denne?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #446065  av henningl
 
Sånn halvveis impulskjøpte MR2 i dag.. Så på bilen i går, og den virket veldig bra med tanke på rust og slitasje. Motor drar jevnt og uten nøling, men jeg er ellers usikker på oljeforbruk og tilstand. Mistenker at den bruker en del olje (ventiler eller dysetetninger?). Den har montert coilovere av ukjent type (har ikke undersøkt særlig nøye), og det følger med et par løse fjærer da nåværende eier hadde fått de med når han kjøpte bilen for ett år siden. Usikker på om fjærene som står i coiloverne er de som fulgte med coiloverne, eller om det er en blanding. Bilen er uansett senket litt vel mye, og vinterdekkene subber i innerskjermene.

Eier kunne fortelle veldig lite om forhistorien på denne bilen, så derfor poster jeg bilde her og lurer på om det er noen som kjenner til historien til denne?
Vedlegg
4767.jpg
4767.jpg (59.69 kiB) Vist 3219 ganger
 #446068  av henningl
 
Gir beskjed om det blir interessant.. Det fulgte med tuv-papirer på coiloverne så det er gode muligheter for at det er H&R sine, og da kan det tenkes at jeg beholder dem om jeg får justert dem innenfor godkjente verdier og føler de funker bra.
 #446086  av ArildM
 
Kan ikke huske å ha sett denne bilen før her inne på TS-ogn før.
Opplakkert i en pen farge da :) Kanskje ikke det aller mest sportslige, men uvanlig gjorde seg bra på bilen :)
 #446089  av henningl
 
Har forøvrig funnet en gammel annonse som spesifiserer at bilen har vært sølv metallic? Kan ikke si at jeg har sett spor av det, men får kikke litt nøyere etter. Nåværende farge er jo fin den, men hadde lett foretrukket grå gunmetal eller noe slikt.

Elllers, står det at den har vært vinterlagret, så det forklarer muligens hvorfor jeg knapt finner rust på den..

http://www.autodb.no/bil/view/1106068