TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Hvordan nullstille ABS Toyota Mr2 91'

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #446128  av Christoffer Siljan
 
Hvordan nullstille ABS? Var på et lokalt verksted her i området å de prøvde først å gå via diagnosekontakten bak ved motoren.
Ligger denne ABS-kontakten forran ved bremsekraftforsterkeren til denne bilen? han mente til slutt at det gjorde det og måtte da videre til et Toyota verksted for å få en reset på dette. Er det en mulighet for å resete dette selv og er det noen som vet om denne kontakten faktisk ligger forran ved det nevnte stedet? Er lite sugen på og betale 1000,- for å sette fra meg bilen bare og betale jobb og utgifter i tilegg hvis dette er noe som kan fikses selv.

På forhånd takk :)
 #446130  av mr2storbrua
 
Nullstille? Er ikke det bare en av/på-føler da? Trodde ikke det var ABS på 91 engang jeg :P Har du prøvd å bare nappe ut sikringen? Det er sånn man resetter feilkoder på diagnosen hvertfall...
 #446141  av Christoffer Siljan
 
Jeg åpnet sikringsboksen som ligger bak ved motoren og der hadde det gått en 80A verkstedsikring som da går til ABS. Jeg byttet denne og vanligvis må man nullstille ABS etter dette. Jeg tok strømmen og har gjort alt dette også uten at det hjalp. Jeg reiste til et lokalt verksted som koblet seg inn på diagnosekoblingen bak i motorrommet men kom ikke inn på ABS derifra. Etter dette nevnte han at det var en kobling forran ved bremsekraftforsterkeren som man måtte opp til en Toyota forhandler for å kunne nullstille da de ikke hadde denne type kontakt som passet. Det kan jo også være noe annet galt med abs'en men siden sikringen hadde gått fyken er det mest sannsynelig det ville jeg tro og da er det mange ganger man må inn å nullstille med et aparat.

Takk for svar :D
 #446162  av Makk
 
ABS var en option back in the day :)

Var ABS på bilen jeg solgte, der var det en gåen sensor som jeg skiftet da jeg reparerte systemet, jeg bare lot batteripolen være av en liten stund.

Det fjerner feilkodene.

Les den guiden som ble linket også.
 #446175  av mr292
 
I godt over 50% av tilfellene jeg har opplevd lysende ABS lamper har det vært pga gåen hjulsensor. Min mr2 er. Også 91 mod, med ABS (som var tillegsutstyr på den tiden) jeg hadde selv lysende lampe men tok ut pæra. Abs sensorenes ledninger er klippt av en tidligere eier.