Side 1 av 2
Japanske Supraer
Legg innLagt inn:30 jul 2004 15:18
av Ivar
Heisann.
Går det an å registrere japanske supraer i Norge?
Hvorfor er T-toppene så mye dyrere i japan? Det virker i hvert fall slik, men foreløpig har jeg kun sett tre T-topper blant ørti vanlige.
Legg innLagt inn:31 jul 2004 19:39
av Ivar
Ingen som kan svare på dette?!
Legg innLagt inn:31 jul 2004 19:43
av mr.two
Ivar skrev:Ingen som kan svare på dette?!
Ja det går fint ann å få registrert de i norge. Men du trenger europeiske papirer på den, kan skaffes gjennom en importør vil jeg tro...
Legg innLagt inn:31 jul 2004 20:10
av Ivar
Ok. Noen som kan bekrefte dette 100%? Det er altså TÜV-papirer det er snakk om?
Legg innLagt inn:31 jul 2004 21:55
av mr.two
Ivar skrev:Ok. Noen som kan bekrefte dette 100%? Det er altså TÜV-papirer det er snakk om?
Det er 100%, har selv regget en japansk bil...ja det er TÜV papirer du må ha...Lyke til !
Legg innLagt inn:31 jul 2004 22:23
av mr.veilsidewankel
åsså må du skaffe deg et nytt sett framlykter siden du ikke får den godkjent med speilvendt asymetri
Legg innLagt inn:01 aug 2004 01:13
av Ivar
Mottatt.
Noe annet som må skiftes ut? Japanske biler har vel ikke tåkelys bak? Og de opererer vel med MPH der borte?
Legg innLagt inn:01 aug 2004 01:13
av Ivar
mr.two skrev:
Det er 100%, har selv regget en japansk bil...ja det er TÜV papirer du må ha...Lykke til !
OK. Hvordan importerte du bilen din?
Legg innLagt inn:01 aug 2004 13:16
av mr.two
Et import firma som tok den inn, de ordnet papirer og visning av bilen. I japan har de km/h, men bilene er sperret på 180km/h...
Re: Japanske Supraer
Legg innLagt inn:01 aug 2004 20:35
av @lpher
Ivar skrev: Heisann.
Går det an å registrere japanske supraer i Norge?
Skulle tro det...men dette har vel blitt besvart tidligere i tråden

mr.veilsidewankel Regga jo LHD-bilen sin tidligere i sommer...og burde vite hva han snakker om
Ivar skrev:
Hvorfor er T-toppene så mye dyrere i japan? Det virker i hvert fall slik, men foreløpig har jeg kun sett tre T-topper blant ørti vanlige.
Fordi at T-topp/Targa/Aerotop'ene gjør bilen mer anvendbar

Er bare amerikanerne som er hellbent på hardtops...nettopp fordi de er sjeldne i statene....mens fks. i Japan og England der er det faktisk motsatt...som du selv har funnet ut
Jeg antar japanerne og Engelskmennene også ønsker å nyte bilen i fint vær...i motsetning til gjennomsnittsamerikanern som ser ut til å ha som hovedmål og kjøre dragrrace med..OG MOT..alt og alle! Derfor: hardtop = mere vridningsstiv...OR so they say!
Jeg har Targa sjøl...og hadde det som NR.1 kritterie hele veien faktisk...and im proud of it!

Hadde netopp en liten tur på ca. 30mil her nå i solsteken...kom hjem i dag...har kjørt takløs i hele helga jeg!

10 ville hester hadde IKKE fått meg til å velge en hardtop nå ihvertfall!!
@lpher
Legg innLagt inn:01 aug 2004 20:44
av @lpher
Legg innLagt inn:01 aug 2004 20:48
av Ivar
Takk takk for hjelpen.
Vi får se om det blir Supra eller MR2. Begge er råe biler, men den ene blir en smule dyrere enn den andre. Prisene i Japan er helt ville uansett. Jeg er klar over shippingstæsj, andre småtillegg i prisen og tjo og hei, men 55000 for en supra TT som har kjørt under 100000 er ganske drøyt i min bok.

Legg innLagt inn:02 aug 2004 17:39
av @lpher
Supra! Supra! Supra!
@lpher
Legg innLagt inn:02 aug 2004 20:31
av gabberguy
55000 hørtes billig ut ja

Veit du om noen bra salgssider i Japan? Skal ha ny bil snart jeg å...
Legg innLagt inn:02 aug 2004 20:53
av @lpher
gabberguy skrev:55000 hørtes billig ut ja
Veit du om noen bra salgssider i Japan? Skal ha ny bil snart jeg å...
Her er en liste over de plassene engelskmennene skaffer seg mkIV Supras fra ihvertfall
http://www.mkivsupra.net/resources/imports.html
@lpher