TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Toygarage starlet kp61 1uz v8!

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #447177  av Holger
 
Da ble det prosjekttråd på denne også gitt, har hatt bilen et par år nå, men stådd for det meste iro og samlet støv :(

slik så den ut når jeg kjøpte den:



bilen trengte pleie med tanke på karosseri, motor og driv tenkte jeg ikke så mye på siden det uanset skulle byttes ut 8)

nye nedre del av b stolper måtte lages siden de rett og slett hadde rusta helt bort!



etter begge b stolpene ble sveisa sammen igjen, ble det også pungtsveiset litt ekstra i ruterammene


hjulbuene var heller ikke breie nok syntes vi, så bredding må til. den må vel breddes enda litt mere etter hvert, dere skjønner hvorfor snart :)




motorrum er sømsveiset og bilen er ferdig grunna og lakkert inni døråpninger




all jobb med lakk og karosseri har Roar Aspen stådd for. aspen her på forumet.

så til motor og driv!
planen var å sette en vanlig 4age 16v motor med ae86 t50 kasse og ae86 bakaksel. den planen gikk i vasken ettersom roar kjøpte en ke70 som jeg bygde om til 4age og med alle delene som var tenkt til starleten. noen kjenner vel igjen den ke70'n


så da tenke jeg "faen skal jeg sette i starlet nå da, 20 silvertop som ligger å slenger her? nei... 1uz v8? jepp!"

motor ble kjøpt inn av lennart fra sverige som bor i thailand.


torpedovegg er litt iveia kan man si


prøvemontering:


passer egentlig veldig godt :)


travers måtte modifiseres noe, men motor er skrudd fast og sitter fint :)




girkasse bruker jeg fra mk3 supra med w58 adapter-kit fra 1uzswapkit.com coustum 3sgte svinhjul og 3sgte clutch.
bakaksel er henta fra volvo, 1031. der bli det å sveise sperre så er det klart :)

utseende blir den rød med svarte hjulbuer,svart takvinge og kul bredding :) hvor ofte tråden blir oppdatert er litt usikkert på grunn av et prosjekt så må komme litt forran, roar sitt supra rhd-lhd ombygging :)

ha en fin dag hilsen ToyGarage!

https://www.facebook.com/teamtoygarage?fref=ts
Sist redigert av Holger den 11 jan 2015 17:16, redigert 1 gang totalt.
 #447178  av Myklebust
 
Sjukt bygg! :shock: Gleder meg til å følge det videre! KP6 er jo beste bilene!
 #447183  av ArildM
 
Passer fint ja 8) Just for Fun denne må bli :mrgreen:
 #447186  av Holger
 
HÃ¥per det blir fun ja :-)