En God clutch, 850cc Denso dyser i OEM fuelrail, dobble pumper i OEM tanken, to GT28 hybrider og ett sprut så har du ett utsøkt oppsett.
Velg gjerne ett sprut med sekvensiell tenning og bensin (min 6 dyse og tenningsdrivere), da får du bedre kjørbarhet enn når du må parre dyser og coiler.
Kan også være klokt å bytte triggerskiva til veiva til VVT-i versjon (flere tenner) for mer presis tenning/fuel. Det er en "bolt on" triggerskive, krever ingen tilpassing.
12+1 triggeroppsettet som sitter originalt på mange 1JZ og 2JZ (non-vvti) er litt grovt på høye effekter, derfor anbefalingen.
Pass også litt på bruken av OEM tennings-system (coiler og igniter). Det er ofte i dårlig forfatning etter 15-20 år og trenger en god gjennomgang eller utskifting (og da ser det fort ikke originalt ut lenger...).
Velg gjerne ett sprut med sekvensiell tenning og bensin (min 6 dyse og tenningsdrivere), da får du bedre kjørbarhet enn når du må parre dyser og coiler.
Kan også være klokt å bytte triggerskiva til veiva til VVT-i versjon (flere tenner) for mer presis tenning/fuel. Det er en "bolt on" triggerskive, krever ingen tilpassing.
12+1 triggeroppsettet som sitter originalt på mange 1JZ og 2JZ (non-vvti) er litt grovt på høye effekter, derfor anbefalingen.
Pass også litt på bruken av OEM tennings-system (coiler og igniter). Det er ofte i dårlig forfatning etter 15-20 år og trenger en god gjennomgang eller utskifting (og da ser det fort ikke originalt ut lenger...).
- 2004 Ssangyong Rexton 270XDi
- 1993 JZX90 Mark II. 1JZ-GTE, BW S200SX-RS51, Megasquirt MS3x.
x - Jeep Gr. Cherokee 4.0
x - 1992 Volvo 940GL
x - 1989 Volvo 740 GL/TIC 232hk@1bar
x - 1987 Suzuki TS-125ER
- 1993 JZX90 Mark II. 1JZ-GTE, BW S200SX-RS51, Megasquirt MS3x.
x - Jeep Gr. Cherokee 4.0
x - 1992 Volvo 940GL
x - 1989 Volvo 740 GL/TIC 232hk@1bar
x - 1987 Suzuki TS-125ER