TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Mr2 turbo, prosjekt alá Espen

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #448025  av ArildM
 
Ugh, har alle biler over 10 år på et magisk vis grodd nye ledninger i alle mulige kriker og kroker? :mrgreen: Greit å få rydda opp i det når man er i gang :)
 #448036  av Espen.R
 
ArildM skrev:Ugh, har alle biler over 10 år på et magisk vis grodd nye ledninger i alle mulige kriker og kroker? :mrgreen: Greit å få rydda opp i det når man er i gang :)
Hehe, ja tror det.
La jo forsåvidt opp nytt i den gamle mr2'n sjæl.
Men der beholdte jeg alt orginalt i tillegg.
Her finner jeg ikke noe orginalt, annet enn selve høytaler "koblinga" i døra.
Ikkenoe orginalt å se i midtkonsollen hvertfall.

Selvom stereo er veldig praktisk å ha, så blir ikke penger prioritert til dette i år ser det ut som.
Venter heller til neste vår, da skal jo fm-nettet være helt borte også, så kanskje det har kommet noen skikkelige dab-spillere osv osv.
Bilen er jo forøvrig JÆVLIG godt isolert med "dynamat" og lignende faenskap.
Graveaksjon for å komme til skruene på lista som holder luftinntaket på siden av motorrommet.
 #448503  av Espen.R
 
Vært rolig og lite framgang med bilen i det siste.
Har en e36 widebody cab jeg fikser litt karosseri på for en kompis. Heldigvis snart ferdig.

Har uansett fått gjort litt.
Blant annet er det nye fjærer på vei. Og boostcontroll enhet til powerFC´n.


Jeg har blant annet fått tilpasset og "montert" ett sideskjørt.
Ser helt greit ut, litt misfornøyd med passformen mot lista i hjulbuen, men utover det ser det bra ut.



 #448513  av Espen.R
 
litt flere updates på siste ukers "framgang"

Plukka ut ebc´n som sto i.
I den forbindelse fant jeg mye rart.

Blant annet denne


Den lå surra fast i motorfeste og i radiatorslange. Ikke tilkobla noe som helst.


Annen "fin" patent jeg ikke har lagt merke til før nå er måten luftfiltret var festa.


Snekker som har prøvd seg som mekaniker kan det virke som.


Har fått kobla opp speil, og fått nappa ut speilglassa sånn at husene kan lakkes i bilens farge.
De er blå fordi jeg hadde dem en kort tid på den forrige mr2´n.




Senterpanelet imellom baklyktene har fått svart folie.



De "hvite" blinklysglassene er nå lakkert røde. Fargen skal matche bra opp imot rødfargen i orginallyktene.
Fargekode og lakk tips ble lånt fra "magnesmurf" sin tråd. Idéen om røde blinkers er forsåvidt også hans fortjeneste.



To av sommerhjula har på mystisk vis rulla fram fra vinterdvalen for å legge litt ekstra press nå før 1.mai




Tilslutt ett oversiktsbilde over hvor "liten" plass jeg har å boltre meg på.
 #448543  av Espen.R
 
Ting skjer, ting skjer.



Plukka ut orginal lykter. Hvorfor?
Jo fordi disse,



skal få seg ny form og bli slik



Var å henta lyktehusene fra pulverlakk idag.



En gledes dag nærmer seg når alt er satt sammen og forhåpentligvis funker optimalt!
 #448549  av ArildM
 
LIKER :D
Må få sett på de Rev6 frontlyktene når du får de på, usikker på om det er "har litt lyst på" eller MÅ HA produkt :oops:
 #448567  av Espen.R
 
ArildM skrev:LIKER :D
Må få sett på de Rev6 frontlyktene når du får de på, usikker på om det er "har litt lyst på" eller MÅ HA produkt :oops:

Hehe ;D
Blir tatt bilder under monteringsprossesen, starta smålig på det igår, og innså at det er litt mer arbeid enn først antatt.
Det er ikke akkurat "bolt-on" slik jeg først trodde.

Er det forresten noen andre her i landet som har rev6 lyktene?
 #448589  av Espen.R
 
*gni-seg-i-henda*
flott med helg, for da kan man skru masse. Moro er det jo også når ting nærmer seg ferdig, og 1mai helga er rett rundt hjørnet.


Kom jo stasj forrige dagen.









"direct fit" og "bolt-on kit" har i dag fått ny betydning.
Kappings, bøying og generelt prakk har blitt overvunnet sålangt idag for å få montert en side med rev6 hovedlykt.









Senere ikveld blir det montering av senkefjærer.
Stay tuned, Bilder vil jo såklart bli tatt og lagt ut.
Hei så lenge bloggen
 #448590  av lasse
 
Har hatt de fjærene der selv, om du ikke vil føkke opp hjulgeometrien foran må du ha klosser mellom nav og bærearm (roll center adjusters, RCA's) de senker så mye foran at bærearmene står rett ut når bilen står på hjula, kan ende opp med at du får positiv camber når du presser hardt på i svinga, og det vil du absolutt ikke...
Vær også obs på at du må kappe demperstoppene i toppen på dempermansjettene, ihvertfall om du har 90-91 mansjetter (91-92 på US spec) ellers vil du ligge nedpå dem hele tiden, og absolutt null fjæringsvei da, like greit å kjøpe nyrevekkenbetennelse først som sist...

Jeg endte med å kjøpe meg h&r fjærer, senker ikke like mye foran, men når jeg ser på bilder så senker de nesten litt mer bak enn tein, de er også ganske mye stivere enn tein, tein settet er jo egentlig ganske tamt spec messig...
 #448622  av Espen.R
 
Vi får se hvordan det blir.
Senka den gamle 43mm på coilovers, og det funka greit nok.

Prisen på fjærene var så overkommelig, at om det ikke funker i det heletatt så er det ikke krise og skrinlegge de for så og kjøpe nye.


Gikk forresten på ei kjempeblemme igår.
Derfor står bilen med nesa til værs og kun én ny fjær er montert.
Derav ingen flere bilder riktig enda.
 #449095  av Espen.R
 
Lite framgang her.
Flere grunner, blant annen motivasjonssvikt etter litt prakk.

Prakket ser slik ut



Dimensjonen på den MÅ være rett om ikke funker ikke mine hks pillow-ball topmounts.


Dette skapte hodebry av dimensjoner.
Ville ikke gå tilbake til orginale toppfester, og nye kosta skjorta.
"What-to-do"

Heldigvis kjenner pappa en "master-fabricator" som sa han skulle se om han fikk til å lage noe.
Kjekt med kunnskaper, par dager etter jeg leverte orginal bolt, fikk jeg tilbake helt nye.




Motivasjonsboost kan man si.

Fikk senka hele veien rundt etter litt fram og tilbake.
Før senk så det slik ut.




Fant jo også mere kødd fra tidligere eiere.
Kappafjærer bak. latterlig.

Fra venstre; Tein, kappafjær, orginalfjær (fra min gamle sw20)


"Resultatet" ble hvertfall slik


Før/etter foran



Satte på sommerhjula for å se hvordan den "sitter"






Gjevnt over veldig fornøyd med høyden.
Ser fram til å få skjørta og leppa fra lakkerern.


Hadde en flott og morsom kveld igår der internett skulle provoseres. Da spesielt facebook gruppa til mr2oc.
Vi gjorde slik med taket.




KAOS! haha. Artig.



Avslutter innlegget med to "stemningsbilder" fra garasjen.

 #449099  av ArildM
 
Liker :D
Høyden og felgene ble perfekt!
Hvor kjøpte du fjærene fra? :)
 #449137  av Espen.R
 
ArildM skrev:Liker :D
Høyden og felgene ble perfekt!
Hvor kjøpte du fjærene fra? :)

Ser bra ut. Senka, men ikke for lav. akkurat slik jeg ville ha det egentlig.

Mr2-ben.
Skulle kun ha fjærer, så de ble sendt direkte fra tein importør i england.
La inn bestilling søndags kveld, og fikk fjærene tirsdag.
Fikk bakoversveis da kan man si.
 #449140  av ArildM
 
Har H&R men synes den sagger på ræva og er for høy foran.
Spørs om jeg må prøve Tein fjærer jeg også, satse på de og R5 Impul felgene mine til neste sesong :)
 #449165  av Espen.R
 
Har nå hørt mye rart om tein.

Men, vi får se. Skal nå teste ut sessongen her regner jeg med.
Blir det for jævlig må jeg vell kjøpe coilovers, camber topmounts og "crash-bolts".
Ble jo senkefjær nå pga dårlig plass med de felgene jeg har.
Er ikke veldig mye klaring imellom demperbeinet og felgkanten.