TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Et vanskelig ultimatum!?

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

Pengene eller bilene?

- JA! Erru gæærn!
3
33%
- NEI! Et liv uten Toyota er ikke verdt å leve!
6
67%
 #447877  av ArildM
 
Så en type i en Skoda, og da stilte jeg meg selv et morsomt spørsmål i dag;
Om du hadde fått 1 million kroner, 1 gratis Skoda Stasjonsvogn, men blitt fratatt Toyotaene dine og muligheten for å noen gang i resten av ditt liv fått eie en Japansk bil (eller lisensprodusert tilsvarende bil), ville du da tatt pengene og Stasjonsvogna?
 #447879  av Sarlacc
 
Det er ingenting galt med Skoda stasjonsvogn. Fikk en sånn Octavia som leiebil på Sola flyplass for et par år siden, kjørte ganske langt med den og den var helt ok.
Komfort, motor og utstyr fullt på høyde med Avensis stasjonsvogn på alle måter, etter min mening. Sikkert bra kvalitet og mye bil for pengene.
Men jeg vil ikke eie en Skoda. Det byr meg bare sånn i mot. Det er altfor fornuftig. Og litt sånn ekkelt, som gubber med svarte sokker i sandalene.
Legg på til 3 millioner eller åpne for andre japanske biler, så tar jeg tilbudet...
 #447883  av Myklebust
 
Nei.


8)
 #447887  av lasse
 
Ja takk!
Er glad i bilen min jeg altså, men er også veldig glad i annet enn japansk også, og etter å ha sett kompisen min sin Skoda superb 3.2v6 spekka med utstyr, så skjønner man at de klarer å bygge bil de også.

Hadde det vært snakk om fransk "bil" så hadde svaret helt klart vært NEI!
 #447891  av ArildM
 
Hehe, mange gode svar her, godt å se at det er en del som stemmer, så langt ser det ut som at folk her inne er veldig tro til Toyota da! :) Enig med Sarlacc, Skoda er på mange måter VAG konsernets svar på Toyota, det er utprøvd, driftsikkert og kjempefornuftig, absolutt ingen ting feil med det! :) Men samtidig er det litt slik som Clarkson trolig må se på Toyota, det er overfornuftig, overkjedelig, sjelesløst og trist, et symbol på at du ikke bryr deg om bil, et tegn på at du lever et helt A4 liv, og bare ser på bil som et fremkomstmiddel fra A-B :lol:

Selv er jeg usikker, for 1 mill kunne jeg ha betalt ned mye gjeld, hatt en kjempekurrant bil, og penger til overs til å kjøpe meg en Lotus Elise (1. gen uten Toyota Motor), og kunne ikke ha satt verken Toyotamotor eller Honda motor i den :oops: :(

Hadde vært trist å måtte selge MR2ene mine, men mtp det overstående, hmm, jaggu usikker :lol:
 #447892  av ArildM
 
Hvor ligger terskelen deres for at dere hadde slått til da?

100'000?
300'000?
500'000?

2mill og kun Ssangyong resten av livet? :mrgreen:
600'000 og kun Audi resten av livet? :shock:
 #447896  av 2r-e-rik
 
ArildM skrev:Hvor ligger terskelen deres for at dere hadde slått til da?

100'000?
300'000?
500'000?

2mill og kun Ssangyong resten av livet? :mrgreen:
600'000 og kun Audi resten av livet? :shock:
valget mellom konsentrasjons leir og audi så hadde jeg selv ordnet transport til den konsentrasjonsleiren....
 #447897  av Inz4ne
 
Det er et til dels vanskelig ultiamtum, for min del så er det ikke så mange toyotaer jeg kunen tenkt meg men det er jo noen, men jeg kunne sikkert fint klart og kose meg med bil uten toyota, har jo alltids fransk :D Men om jeg ville gjort det for en mill hmm nei tror ikke det altså, men om all gjeld ble nedbetalt og jeg fikk bygd garasjeverkstedet jeg ønsker meg så kunne jeg nok ikke sagt nei. Men det krever en del mer enn en mill.
 #447911  av inzane2012
 
Nå er jo skoda egentlig bare en VW med ett annet merke på panseret og ett annet navn på bagasjeluka. Men for 1mill og aldri mer fått lov å eie en japansk bil? nei det hadde jeg ikke takket ja til tror jeg. Men hadde jeg fått 1mill, og fått ny skoda hver gang garantien gikk ut, så ja da hadde jeg nok tatt det tilbudet ;)
 #448017  av hmsilset
 
Det var ett grusomt spørsmål må spørre seg selv om :)
 #448023  av ArildM
 
MÃ¥ heldigvis konkludere med at flesteparten her inne hadde sagt nei :)
 #448028  av Inz4ne
 
Med kun en mill i potten så er det egentlig ikke et vanskelig valg i min bok, om vi derimot snakker 5mill pluss, så blir det verre.