TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • mr2 turbo fjusker ved gasspÃ¥givning over kvart pedal

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #448446  av shymirror
 
har problemer med at mr2'n min ikke vil gå skikkelig over kvart pedal den hoste å spytter flammer å kommer smell fra eksosen hvis e prøver å gi over kvart gass
her e tråden min på imoc
http://www.imoc.co.uk/forums/viewtopic. ... 07#1621007

her e va som e blitt gjort det siste, all info ligger på imoc tråden min

finally got the engine started yesterday, after i switched dump valve and fitted a resirc to the air intake pipe, i also changed the Air Intake Pipe because my old rubber pipe was cracked, and after i did that the car ran almost perfect, for a couple of runs, and then i went inside the house to eat, and got outside again to drive a little, but then it went back to the problems i had originally, that when i gave more than quarter throttle it would cough... and shoot flames and loud bangs from the exhaust

and today i got the ecu error code, but did not get any wiser there since the only code i got was

Code: 43
System: Starter Signal
Diagnosis: No STA Signal to ecu unit engine speed reaches 800rpm with vehicle not moving

so to recap what i have done to this point
-changed sparkplugs
-checked the distributor
-checked if fuel flows to the fuelfilter
-changed dumpvalve and fitted a resirc hose to the intake pipe
-changed the Air Intake Pipe since it was cracked

anybody have more ideas of what it could be?


og er det bare 92 turbo ecu som kan brukes på den? sku gjerne fått testa om det e den siden e får feilkode på starter signal å den sier at ecu kan være ein feil på kode 43
så kansje ecu kødder til flere ting bare at eg ikke får opp kode?
 #448447  av lasse
 
Hadde samme problem i fjor, var en dårlig pluggledning hos meg, fikk dog ikke opp noe feilmelding.
Var kliss nye uoriginale pluggledninger som kødda det til for meg, med originale var problemet borte.
Om du ikke har skiftet rotor og fordelerlokk er det også lurt å investere i, kan kødde det til det også.