Side 1 av 1

4A-F(G)E, MED 7A-FE ecu.

Legg innLagt inn:06 apr 2015 15:50
av Andyozo
Som tittelen hinter til, er dette mulig? Noe sier meg at sannsynligvis har noen prøvd dette før. Litt undersøkelser har ledet meg fram til at boksen og kontaktene er like på samme generasjon, så spørsmålet er da hva forskjellen på A/F mapet og andre funksjoner som justering i forhold til 02sensoren osv. som er forskjellen?

Årsaken til at jeg spør er at jeg vurderer å kjøpe en E10 e.l. Med 4A-FE, og da kunne det vært interessant ettersom jeg enda har ECU og dyser med mer fra celicaen med 7A-FE. Hensikten vil jo være å få det lille ekstra ut av motoren.

Alle erfaringer både den ene og andre veien er velkomne.

Re: 4A-F(G)E, MED 7A-FE ecu.

Legg innLagt inn:08 apr 2015 18:34
av ArildM
Såvidt meg bekjent kommer du ikke til å tjene noe som helst på å bytte om :)

Re: 4A-F(G)E, MED 7A-FE ecu.

Legg innLagt inn:04 mai 2015 18:36
av Andyozo
Okay.
Noen erfaring med det?

Re: 4A-F(G)E, MED 7A-FE ecu.

Legg innLagt inn:04 mai 2015 20:49
av ArildM
Leste noen tråder om det, som tilsa at du ikke henter noe på det.
7afe er jo mindre turtallsvennlig, men for all del fritt frem å prøve :)

Re: 4A-F(G)E, MED 7A-FE ecu.

Legg innLagt inn:13 mai 2015 11:41
av Andyozo
Ja hvis ingen andre har prøvd, da blir jeg sannsynligvis den første til å dele erfaringer om det her hvis det skjer.