TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Varselkode 36 pÃ¥ ABS, 1992 Mr2

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #449224  av Scoop
 
Legger inn spørsmål fra tråden min her, i håp om gode råd:

Noen som har tips: Varselkode 36 på ABS, open circuit rear left/front right eller noe. Alt har fungert før, men etter å ha stått i et år (ikke kjørt, hos lakkerer) kom dette på.. Prøvde meg på 10mm bolten (til ABS sensor) på aksel/nav bak i går, men jeg turte ikke dra til, da den satt litt for godt. Noen som har erfaringer her? Har allerede nullstilt alle koder, men denne kommer tilbake. (Alle andre problemer forsvant for øvrig med ny dynamo!) :wink:

Edit: alle sikringer i orden
 #449225  av Inz4ne
 
Kjenner ikke abs systemet på disse bilene så er ikke sikker, men utifra feilmeldinga så tenker jeg umiddelbart lekasje/luft i systemet. Husker ikke fra tråden din om du har luftet osv, så er jo en mulighet å prøve det først?
 #449230  av Scoop
 
Hmm, tok en skikkelig lufterunde, faktisk 3 runder.. Kan det spille inn på ABS altså? Jeg skal absolutt ta en titt, takk for tips!
 #449232  av Inz4ne
 
Var mer det med open circuit som fikk meg til å tenke på det, har egentlig ikke feilsøkt noe særlig på abs så vet egentlig ikke hva det kan være, var bare det jeg tenkte utifra det som sto.
 #449256  av Makk
 
Skift føler.

Den skruen bør du voldta med rustløser.

Så må du be til din gud at du slipper plukke av stillinga å ta ut drivakselen for og banke ut gamle sensoren :D
 #449257  av lasse
 
Du kan jo måle med ohmmeter på føleren.
Jeg ville begynt med det, og evt gått over pluggene fra følerene og sjekket at de ikke er irret/dårlig kontakt.
Har ikke helt troa på at lufting av bremser har noe å si, føleren føler jo bare på en tannkrans på drivakselen.
 #449258  av Inz4ne
 
Lasse har nok helt rett, vet ikke helt hvorfor jeg tenkte som jeg tenkte :P Men har som sagt ikke feilsøkt på ABS før og var det første som falt meg inn :P
 #449294  av Scoop
 
Knalltips folkens! 165,4ohm på bakre føler. Brukte tilfeldigvis akkurat guiden du viser til, Makk :D . Da ble også min andre mistanke bekreftet, den satt godt ja! Blir å varme opp med gass den dagen jeg bytter. :)