TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Mangler strøm i dashbord

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #449501  av Alex Bang
 
Hei
Fikk eit problem nå nylig at bilen startet men ladelyset lyste. Men så ville den heller plutselig ikkje starte, absolutt alt var dødt.
Nå starter den og går ganske ujevnt og med feil blanding virker det som. INGEN lys i displayet virker og bilen lader heller ikke. Byttet nå dynamo (brukte 2 dager!!) og ingenting endret seg.
har omtrentlig 12 V inn på alle 3 punktene på dynamoen så det er vel mulig den dynamoen som eg satt inn er ødelagt.
Men, Bilen burde jo gått skikkelig selv om dynamoen ikke er der i hele tatt når eg har eit fulladet batteri.
Skulle i hvert fall fått turteller og lys i displayet og varmevifta i kupeen fungerer heller ikke.
Måler inn på sikringene til venstre for clutch-pedalen og har ikke spenning på noen av sikringene.
i motorrom og framme har eg spenning på de fleste sikringene, iallfall de som eg trur det skal være spenning på.
Har leitet etter løse jordinger og ødelagte sikringer nå men har ikke funnet noen.

Noen som har noen tips eller har vært borti dette før? :)

Bilen er den mr2 turboen som tidligere er blitt omtalt her på forumet, en svart mr2 turbo som er importert fra England som det dessverre har vært alt for mange som har skrudd på...
 #449508  av ArildM
 
Du som har den nå ja :) Bilen ser jo pen ut, håper du får skikk på den :)

Smekk inn en 4gen motor, få noen til å lage ledningsnett til deg samtidig, done :D
 #449525  av Alex Bang
 
Fant ut av det! Var en kabel som rett og slett var pulverisert pga fukt i en kobberleder! :) hadde nok ikkje trengt å bytte dynamo men nå går den iallfall! :) noken som har en original 120 amp dynamo sikring liggende?? :)
 #449540  av ArildM
 
Dynamo er jo slitedel, så det skader ikke å bytte :)
Kanskje Lasse her inne har en sikring liggende?
 #449581  av Scoop
 
Stygt redd jeg muligens rappa den sikringen...? :oops:
 #449591  av lasse
 
Hehe, hadde to stk, og begge er borte ja, tror ikke jeg har noen flere nå...
Sikringen er ihvertfall litt klønete å få ut, sitter skrudd fast i sikringsboksen, må løsne sikringsboksen, sprette av lokket på undersida og knote litt for å komme til, er ikke noe fem minuttersjobb å bytte denne dessverre...
 #449594  av Alex Bang
 
Fikk tak i en 80A sikring så det får være godt nok inntil det motsatte er bevist! :)
Men nå har eg en voldsom lyd i drivakslingen når eg begynner å kjøre og regner i grunn med at det er eg som ikkje har fått montert det indre leddet riktig. Hvor mye bevegelse skal det være i det? Eg har særdeles lite egentlig. Får motoren og bilen til å riste ganske bra! :p
Snakker då altså om det leddet med 6 kuler inni. Og høgre bak. Greide ved eit uhell å demontere det :(