TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • IS200 med turbo godkjenning?

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #449708  av RuneÃ¥dl
 
Tror du vil få problemer med å få det godkjent, har vært inne på tanken å sjekke om det er mulig å bruke TUV papirene til kompressor kittet som ble levert til disse bilene for godkjenning av turbo, siden kompressoren er vanskelig å få tak i, selv om det er lite sannsynlig at det går.... Men i forhold til godkjenning av bilen din, så er det vel umulig å få godkjent en ombygging som er gjort før søknaden for ombygging er godkjent hos BT(?) noen får rette meg hvis dette er feil :)

Vil tro at hvis du blir stoppet får du en mangellapp og må vise bilen orginal på BT, møter du på riktige personen hos BT kan de vel kanskje ta skiltene dine(Usikker)....
 #449832  av Nugatti
 
Denne http://www.finn.no/finn//car/used/objec ... rough=true skal få skilt innen juli i følge annonsen?
Når en bil har vært avskiltet og så får nye skilt betyr ikke dette at den må kontrolleres først?
Eller er det kun ved EU-kontroll at motorrommet blir kontrollert?
 #449840  av laffy
 
Om bilen har hatt norske skilt før, og eu er ok, samt alle avgifter betalt, så er det bare å hente skilta igjen...

Edit, ser at den har vært avskiltet siden 2012, så da er det ny EU før skiltene kan hentes ut..
 #449924  av laffy
 
Ok, men da missforstod jeg, trodde bilen i annonsen var en annen. Om du har bestilt skilt så er vel bilen eugodkjent også.. Men tror nok det vil være vanskelig å få oppsettet godkjent i vognkortet, om ikke du tar turen innom TÜV i tyskland da..
 #459091  av Zepticon
 
Det skal være mulig om du gjør følgende:
- Dokumenterer karrosseri mot 205hk effekt med TÃœV
- Finn en turbomotor som er fra samme årsmodell eller nyere fra en europeisk bil.
- Bruk den turbomotoren med orginal hjerne.

- Du har dokumentert utslippskrav
- Du har dokumentert effekt

Send søknad.