TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Hvem er aktiv her av MR2 folket enda?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #449732  av marlboro1310
 
Hei folkens! Takk for sist, gamle venner og sikkert mange nytilkommere her! Er det noen aktivitet her å snakke om fremdeles? Savner MR2 tiden! Er på oppdrag for en venn av meg, og skulle sjekke ut hvordan dere priser MR2ene deres i disse årstider.

Bilen det er snakk om er en 1996 Toyota MR2 GTi Twincam, farge er rød. Skikkelig RossoCorsa rød, kmstand er ca70 000km.
Den fremstår nesten i utstillingsstand. Bilen vurderes solgt i disse tider. :)
 #449733  av mr2storbrua
 
Jeg har dessverre ikke min etter at den ble solgt forrige sommer, nå har jeg blitt motorsykkelmann... Vet at hmsilset har vært lysten på en MR2 i god stand tidligere, mulig at han har lagt det på is igjen etter at det var vanskelig å finne. Send han en PM og hør om han er interessert :)
 #449734  av marlboro1310
 
Takk for svar! Jeg skjønner, ja årene går jo og man kommer på nye veier etc og behov endrer seg oppgjennom også. Så at selv entusiaster kommer ut for salg av sine respektive biler sier jeg ingenting på, har selv vært gjennom en del faser siste årene der det bare ikke har vært rom for noen sportsbil i det hele tatt. Så for min del var salg av alle helt riktig.

Er Ghostrider aktiv her enda? Han hadde en svart en, meget flott eksemplar. Så det var liv i en tråd som omhandlet hans bil for 1 år siden.

Når jeg kjøper neste MR bil, blir det å ta toget til Honda NSX. Planen er å få det til før man er 40, så man har jo enda 8år på seg!
Tror det eneste vi begge (jeg og kompisen min) er litt usikre på er hvor i prisskiktet man kan forvente å legge seg på dette MR2 eksemplaret hans, noe klokere ble jeg ikke når jeg i går kom over en 1996 mod MR2 som var gått 200 000km som var annonsert til 160 000,- det var riktignok en jubileumsversjon (ante ikke at fantes engang) men dog.

Takker for svar og innspill! Bilder er på vei.

:lol:
 #449735  av mr2storbrua
 
Mener på Ghostrider er aktiv fortsatt ja.

Prismessig vil jeg si at en strøken standard MR2 kan nå en makspris på rundt 100 000 hvis man treffer rette kjøperen, i den standen er de ganske sjeldne. En del av MR2'ene er godt bruk, og det kan synes både eksteriørt, interiørt og mekanisk. I verste fall er de da ikke verdt stort mer enn vrakpant.

En MR2 over 100 000 mener jeg skal være VELDIG spesiell, da snakker vi en bil som FireWalk har som i praksis er bedre enn ny.

Det finnes jo enkelte som krever en del mer enn bilene er verdt slik som det høres ut som den til 160 000 er, men folk har selvfølgelig lov til å sette sin egen pris uten at det betyr at de faktisk blir solgt for den prisen...
 #449737  av marlboro1310
 
Nei ikkesant, er jo klar over disse faktorene og er meget enig med deg. Skal man opp over 100 000,- bør det være noe veldig spesielt. På sett og vis mener jeg at en min condition 1996mod MR2 med under 70 000km på telleren er relativt bra funn, register står for bytte (pga alder på reim 5år) det er det mest negative med bilen annet enn at den ikke brukes i særlig grad slik den fortjener. Derfor vurderer han å selge den, jeg har sagt at jeg tror at alt over 100 000,- er bonus.

:)
 #449738  av Makk
 
Me me me !

91 Godkjent turbo 3rd gen, racingbremser og stålslanger, "black bilstein" dempere som originalt på MR2 turbo, datasprut, mappet, manuell boost controller, full 3 inch berk eksos, "beste" originalturboen, skinninteriør, start/stopp knapp (skikkelig) og awesome stereo.

Eneste som feiler er at den skulle vært lakkert, litt prikker her og der.

For meg personlig er den verdt 100, ellers blir det aldri i verden tema å selge, skal ha den til veteran, å gjerne til krampa tar meg :lol:
 #449743  av marlboro1310
 
Jeg er ikke interessert i å kjøpe noen MR2 om det kom slik frem her :lol: jeg har selv hatt MR2 GTi og GTS ombygget etter alle kunstens regler. Enkelt bilde og info ligger på posisjon 1 på MR2 SW20 register her inne. Elsker en skikkelig turboMR2, og det høres ut som du har ett flott eksemplar, godkjent og alt. Er det den bilen som er tatt inn til landet på unntaksregelen, eller er det gamlebilen til Dr.Ling? :roll: :mrgreen:
 #449744  av hmsilset
 
mr2storbrua skrev:Jeg har dessverre ikke min etter at den ble solgt forrige sommer, nå har jeg blitt motorsykkelmann... Vet at hmsilset har vært lysten på en MR2 i god stand tidligere, mulig at han har lagt det på is igjen etter at det var vanskelig å finne. Send han en PM og hør om han er interessert :)
Hei, jeg solgte nettopp min evo 9 fordi det var litt dyrt å ha og ble lite brukt.Skal spare frem til våren, så casher jeg ut den/det jeg vil ha ;) Mr2 mk2, både GTI,Turbo og 2,2L er fortsatt det morsomste jeg noen gang har kjørt ;)
 #449745  av Makk
 
Tatt inn på vanlig tror jeg står ingen restriksjoner ivertfall, ikke dr.ling nei hehe.

Neida skal ikke selge, den er spenna klar til europa tur nå, nurburgring, spania, frankrike å slikt, har fresha hele understellet og både man and beast er steinklar :lol:
 #449747  av marlboro1310
 
Er det blitt "lettere" å få godkjent ombygger nå eller? :)
 #449748  av GhostRider88
 
Så jeg ble nevnt litt lengere opp her, og ja, jeg er høyst aktiv på mr2 fronten :) Min mr2, MR.2, blir behandlet som en bortskjemt unge :roll: og skal nå få en "gave" han (og jeg) lenge har ønsket seg ;)
Selv skal jeg ha han til han er veteran og har ingen planer om å selge.
Mener at gode eksemplarer er vært en del, da de blir mer og mer skjeldne. Men jeg tror prisen ikke vil stige på disse før de er veteraner. Mer: i god, tilnærmet strøken (orginal) stand.
 #449750  av marlboro1310
 
96ern som kommer for salg er helt original, ikke rørt verken på eksos eller luftfronten. Standard gen3 optikk, lakket helt ned. Til og med originale blinkelys foran og sidene (ikke byttet til klare glass) interiør lukter nybil. Ja tro det eller ei.. :D
Godt å høre at du fremdeles er aktiv kar her, og har MR2en din enda. :wink:

Jeg for egen del har brukt pengene på både hus og leilighet siste årene, og er markedshai i disse tider. Kommer vel noe moro om noen år, men det blir en Honda 8)
 #449751  av GhostRider88
 
marlboro1310 skrev:96ern som kommer for salg er helt original, ikke rørt verken på eksos eller luftfronten. Standard gen3 optikk, lakket helt ned. Til og med originale blinkelys foran og sidene (ikke byttet til klare glass) interiør lukter nybil. Ja tro det eller ei.. :D
Godt å høre at du fremdeles er aktiv kar her, og har MR2en din enda. :wink:

Jeg for egen del har brukt pengene på både hus og leilighet siste årene, og er markedshai i disse tider. Kommer vel noe moro om noen år, men det blir en Honda 8)
Jeg ville betalt 100.000 lett for denne her om jeg skulle ha kjøpt mr2 nå. Det er ikke mange (om noen?) i Norge i den standen og årsmodell.
NSX er en drøm, men mr2 med Be*** VVTI er en drøm som er realiserbar for meg ;)
 #450070  av ArildM
 
Aktiv jeg :) SW20 markedet svinger opp og ned som bare det. Tror svært få blir solgt for over 60 lapper, det være seg MK1, Mk2 og muligens også MK3 etterhvert (selv om disse enda holder seg relativt godt i verdi).

Men en med 70k km på telleren, det har jeg ikke sett på utrolig lenge. SW20 i god orignal stand er rett og slett blitt sjeldent! Ikke ulikt feks Civic på samme tia er de fleste styla og oppbrukt :roll: :)

NSX er forresten ikke feil, selv om en stock SW20 turbo slår den i støvlene :mrgreen: