TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Oppdatering av kart

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #450288  av celicapower
 
Noen som vet om en side hvor det går an å laste ned gratis oppdatering til navigasjonen (2015 kart)?
 #450301  av celicapower
 
Ja tror det er det jeg har. Har faktisk vurdert å bytte spiller siden det ikke er phono/signal utganger på den
 #450304  av wimpy
 
Er så fornøyd med bluetooth og spotify funksjonen at jeg syns spilleren er ok. Er familie bil for min del så trenger ikke mer lyd jeg en originalhøytalere :lol:
I Yarisen jeg har så vurderte jeg å bytte spiller, men enten så kostet det 2000 bare for å få rattkontrollene til å funke eller så måtte jeg kjøpe en "oppgradert original" spiller på ebay. Blei for dyrt i for hold til hva utbyttet er.

Har du hatt ute å sjekket spilleren? tenker om det kan ver utgang til original stereo pakke?

Søkte litt nå, eg fant forsterker til TNS510 i IQ og Urban Cruiser, det er en 330W DSP (?) forsterker. Så burde gå og montere en lignende pakke som IQ, Urban Cruiser og GT86 har, JBL Premium Sound :D
Kansje fineste løsning er original Toyota/JBL forsterker og nye høytalere fra Bilradiospes, treffer du rette folka på Lura så er dei utrolig flinke :wink:


Dele Nummer til JBL deler starter på: pz490-i0230- etter bindestrek er 01 og 02 hvertfall forsterker.
 #450309  av celicapower
 
Jbl høytaleren i toyota bilene er faktisk ganske bra. Sviger har prius med jbl pakken og det spele kanon bra. Men kompetansen på bilradiospesialisten er ikke mye å skrøyte av lenger. Hadde en x5 som jeg leverte der å fikk oppgradert heile lyd anlegget for 3 år siden. Og dårligere arbeid enn det skal du faktisk leite lenge etter. Det ente med at jeg koblet nesten alt på nytt selv. For 10-15 år siden då var det skikkelige folk som jobbde der og kunne bygge anlegg.

Men planen jeg har til avensisen er bare å montere en aktive subb og da trenger jeg signal utgang ut av spilleren. Så har tenkt litt på å bytte heile spillern du får en ganske mye bedre spiller på ebay til 3-4000kr med alt av utstyr.
Sist redigert av celicapower den 28 jul 2015 18:46, redigert 1 gang totalt.
 #450310  av celicapower
 
wimpy skrev:Har du hatt ute å sjekket spilleren? tenker om det kan ver utgang til original stereo pakke?.

Jeg har ikke hatt spilleren ute ennå men har snakket med Toyota og de meinte at det ikke var noe flere utganger
 #450321  av wimpy
 
Jeg er for gnien til å betale andre for å jobbe på bilen min :lol: men har fått mye bra faglig info der tidligere,men er vel 4-5 år siden han jeg fikk mest hjelp av sluttet...

Men du må oppdatere med hva løsning du går for, jeg skal ikke nekte for at jeg kunne satt pris på litt meir kvalitet i lyden. For en bra pris.
 #450325  av celicapower
 
Me en subb, en annen spiller og litt justering av lyden så fungere høytaleren garantert ganske bra er jeg sikker på. Det var slik jeg gjorde i en celica t20 jeg hadde for 8 år siden.

I X5'en jeg har nå så kjøpte jeg for 3 år siden frontsett og bak høytalerer, 2din pioneer spiller og forsterker til 25.000kr på ebay the top of the line av JL audio så fikk jeg bilradiospesialisten til å montere d for 3,500 kr tror jeg det var. Og i utgangspunkte så sko det anlegget spelt ganske bra men pga. Slik de monterte det så "klira" det mer en det spilte bra så det har endt med at jeg har skrudd ner bassen en gode del for å slippe det. Og har heller en subb i tillegg.