TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Korrekt innpress pÃ¥ MR2 MK2 turbo?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #450530  av diracdeltafunction
 
Hva er korrekt innpress på en MR2 MK2? Er det forskjellig fra år til år, forskjellig fra NA og turbo?

Min er en 1991 original turbo.

I vognkortet står det kun "0 mm", og jeg fikk mangellapp på dette. Dekkdimensjonen er korrekt foran og bak i forhold til vognkort.

Jeg har så sjekket en del andre biler, det er flere andre som har "0 mm" i vognkortet. Jeg ser også at noen har 45 mm foran og bak, mens andre har 38 mm foran og bak.

Er det noen som kan gi meg en eller annen kilde til hva dette egentlig skal være? Må jeg gå til Jæger og få det dokumentert?

Edit: Ser at denne burde kanskje være under dekk og felg, beklager det.
 #450535  av lasse
 
Innpress på originalfelgene er 45.
Må nok sikkert ha dokumentasjon fra forhandler på dette ja, jeg har ikke hatt problemer med å få utskrift av delelister hos min Toyota forhandler når det har vært snakk om sånt ihvertfall :)
 #450555  av diracdeltafunction
 
lasse skrev:Innpress på originalfelgene er 45.
Må nok sikkert ha dokumentasjon fra forhandler på dette ja, jeg har ikke hatt problemer med å få utskrift av delelister hos min Toyota forhandler når det har vært snakk om sånt ihvertfall :)
Takk for svar. Jeg får gjøre det.

Her er noen andre kilder jeg fant om noen er interessert (som jeg er enig i at jeg burde funnet frem før jeg startet tråden):

Boltsirkel: 5*114.3 [1]
Innpress (ET): 45 [1]

Boltesirkel: 5-114,3 [2]
Innpress: 45 [2]
Nav: 60,1 [2]
Bolt: M12x1,50 [2]

Boltsirkel: 5-114,3 - Et: 45 - Hub: 60,1 -MÃ¥l: M12x1,50 [3]

[1] viewtopic.php?f=57&t=7971
[2] http://www.boltsirkel.no/
[3] http://www.startporten.no/Motor/boltsir ... rke=Toyota
 #450627  av lasse
 
De tar feil.
ET 45 er riktig. Jeg har selv hatt originale felger, og de var merket ET45.
De kan vel finne originalfelgene i delelistene sine om de søker på chassienr vel?