Lenge siden update, men har da bilen ennå
Fikk en "tikholdig" to-do liste i regi av EU for å få lov til å kjøre denne bilen på norges veier
Mange feil, men de aller fleste var små og lette fix, det verste var vel å bytte bremserør bak. Men bilen er jo så godt som rustfri under (litt brunt på påskrudde deler/bakstilling), men ingenting i karrosseriet, motor er knusktørr og i store trekk en problemfri bil med tanke på sine 260k km.
Tok sin tid, men endelig er alle punktene på eu-lappen fikset og etterkontrollert/slettet fra lista...
Men så har man BT da, som skal ha den inn til seg for kontroll av senk (står tuv-godkjente H&R fjærer samt Koni str.t dempere på den nå). Og første ledige time var ikke før 9.mars... Det passet jo bare ekstremt dårlig siden Golfen også er ute av drift pga eu-fix for tiden. Begge har pr dags dato kjøreforbud og blir jo såklart derfor ikke kjørt med.
Så er mye innom finn.no om dagene for å si det sånn :p
Bilen i vintermodus:
Vinterhjul er MOMO GTR i 17" med 205/40 piggfritt.
Nye bremserør bak måtte til:
Ellers er alt av bremser nytt nå, skiver/klosser foran, bremsebånd og sylindre bak, håndbrekk etc. Var for det meste bremserelaterte feil på eu. Samt noen lys og et par dårlige eksosklemmer på et ellers ganske nytt eksosanlegg (2 år).
3 av toer feilene er det kun BT som kan nulle ut, visning på trafikkstasjon for å omregge den til personbil uten skillevegg, og få inn fjærene i vognkortet.