TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Sliter med justering av coilovers(kw3)

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #451564  av tommiti
 
Hei. Har da noen KW variant 3 coilovers som sitter på en Toyota MR2. Men problemet er at jeg sliter med å få justert på de. Er rett og slett at eg ikke får justert på dem i det hele tatt. Er forresten snakk om de bak. Framme gikk det relativt ganske greitt. Men da jeg skulle flytte meg bak, så fikk jeg kun justert dem litt, før det sa stopp. Når jeg mener stopp, så mener eg altså ikke en eneste milimeter til. Det er såpass mye motstand at nøkkelen bare hopper av i sporet. Og om eg skulle ha prøvd mere, så er jeg redd for at jeg sliter ut spora. Noen som har erfaring og som kan komme med noen tips? Vil liksom ikke skade meg selv eller coilsa, hehe.
 #451738  av RotorTom
 
Spray på godt med CRC 5-56 e.l. over natta. Tørk av og prøv igjen. Hvis du får skrudd litt opp eller ned, så rikk justerings mutteren fram og tilbake ett par ganger. Børst unna støv og dritt i gjengene med en tannbørste og mer 5-56.

Regner med du har jekket opp bilen. Gjerne på begge sider samtidig også
 #451766  av Ellingz1
 
tommiti skrev:Hei. Har da noen KW variant 3 coilovers som sitter på en Toyota MR2. Men problemet er at jeg sliter med å få justert på de. Er rett og slett at eg ikke får justert på dem i det hele tatt. Er forresten snakk om de bak. Framme gikk det relativt ganske greitt. Men da jeg skulle flytte meg bak, så fikk jeg kun justert dem litt, før det sa stopp. Når jeg mener stopp, så mener eg altså ikke en eneste milimeter til. Det er såpass mye motstand at nøkkelen bare hopper av i sporet. Og om eg skulle ha prøvd mere, så er jeg redd for at jeg sliter ut spora. Noen som har erfaring og som kan komme med noen tips? Vil liksom ikke skade meg selv eller coilsa, hehe.
Er nok sand som siter i sporet.

prøv å skru litt tilbake, kanskje med en svær rørtang, vask godt! å smør med 5-56.